Najważniejsi ludzie Facebooka. Kto rządzi w serwisie społecznościowym?

Najważniejsi ludzie Facebooka. Kto rządzi w serwisie społecznościowym?

Carolyn Everson (Fot. BusinessInsider.com)
Carolyn Everson (Fot. BusinessInsider.com)
Łukasz Michalik
13.02.2012 09:00, aktualizacja: 14.01.2022 10:02

Choć Facebook jest utożsamiany z osobą założyciela, sam Mark Zuckerberg nie osiągnąłby wiele bez zespołu zaufanych i utalentowanych współpracowników. Kim są ludzie, którzy pełnią w Facebooku najważniejsze funkcje?

Choć Facebook jest utożsamiany z osobą założyciela, sam Mark Zuckerberg nie osiągnąłby wiele bez zespołu zaufanych i utalentowanych współpracowników. Kim są ludzie, którzy pełnią w Facebooku najważniejsze funkcje?

Bret Taylor

Najważniejsi ludzie Facebooka - cz. 1.

Aplikacje pozwalające na mobilny dostęp do Facebooka mają niemal 400 milionów użytkowników, a serwis społecznościowy nie ma z tego tytułu dodatkowych korzyści. Prawdopodobnie niedługo się to zmieni.

W celu rozwiązania tego problemu powstał plan stworzenia własnego smartfona i – prawdopodobnie – systemu operacyjnego. Nad pracami zespołu zajmującego się tym zadaniem czuwa Bret Taylor, były CTO firmy.

Chris Cox

Oficjalne funkcje niewiele mówią o znaczeniu Chrisa. Odpowiadał m.in. za News Feed, a później kierował kadrami Facebooka. Następnie jako wiceprezes zaczął odpowiadać za nowe funkcje serwisu i kierunek rozwoju produktów.

Największe znaczenie daje mu jednak uznanie Marka Zuckerberga, uważającego go za najbardziej zaufanego doradcę, z którym dzieli wspólną wizję dalszego rozwoju Facebooka.

Sam Lessin

Sam jest znajomym Marka z czasów, gdy razem studiowali na Harvardzie. Po ukończeniu studiów Sam założył startup Drop.io – serwis umożliwiający udostępnianie plików, który następnie został kupiony przez Facebooka.

Najważniejszą przyczyną zakupu była chęć pozyskania Sama Lessina. Po przejęciu Drop.io w 2010 roku serwis został wyłączony, a Sam stał się jednym z kluczowych pracowników. Odpowiada za wygląd najważniejszej części Facebooka – profilu użytkownika.

Najważniejsi ludzie Facebooka - cz. 2.Dirk Stoop

Choć Facebook to przede wszystkim serwis społecznościowy, stanowi jednocześnie najpopularniejszą na świecie platformę do dzielenia się zdjęciami. Przeciętnie, każdego dnia użytkownicy dodają do serwisu 250 mln zdjęć.

Liczba dodawanych fotek oraz częstotliwość odwiedzin gwałtownie wzrosła (70 proc. użytkowników korzystało z Facebooka codziennie, a 85 proc. przynajmniej raz w tygodniu) w 2006 roku, gdy serwis uruchomił funkcję tagowania zdjęć, która bardzo przypadła do gustu internautom.

Od tamtego czasu zaangażowanie użytkowników nieco spadło, ale nadal jest na bardzo wysokim poziomie. Dirk Stoop odpowiada w Facebooku za zdjęcia i wszystko, co z nimi związane.

Elliot Schrange

Choć Facebook niezmiennie przesuwa granicę prywatności, mimo licznych głosów krytyki użytkownicy nie rezygnują masowo z serwisu z tego powodu. Za wizerunek Facebooka i kwestie związane z prywatnością użytkowników odpowiada Elliot Schrange.

Przed rozpoczęciem pracy w serwisie społecznościowym Elliot odpowiadał za wizerunek marki odzieżowej Gap, a od 2005 roku był wiceprezesem Google’a, mierząc się z wyzwaniem, jakim było cenzurowanie wyników wyszukiwania w Chinach. Jest również wykładowcą uniwersyteckim na Harvardzie.

Mimo krytyki, z jaką spotyka się Schrange, nie można odmówić mu skuteczności.

Carolyn Everson

Działania wszystkich wymienionych wcześniej osób nie miałyby większego sensu, gdyby nie służyły jednemu celowi – zrobieniu z Facebooka skutecznej platformy reklamowej. Carolyn odpowiada za biznesową część Facebooka i usługi dla reklamodawców.

Do istotnych funkcji serwisu należą również gry i inne aplikacje przyciągające użytkowników i zatrzymujące ich na dłużej. Za obsługę partnerów Facebooka, którzy dostarczają użytkownikom rozrywki, a zarazem generują pokaźne zyski (30 proc. dochodów z aplikacji pobiera Facebook), odpowiada Sean Ryan.

Serkan Piantino

Najważniejsi ludzie Facebooka - cz. 3.Sean Ryan

Poza główną siedzibą Facebooka pod kierunkiem Serkana Piantino powstaje bardzo istotny w strukturze firmy oddział w Nowym Jorku.

Ośrodek w Nowym Jorku będzie zyskiwał na znaczeniu – w poprzednim roku Facebook stracił kilka ciekawych okazji do przejęcia obiecujących startupów tylko dlatego, że oczekiwał ich przeniesienia na zachodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych. Dzięki oddziałowi firmy w Nowym Jorku takie sytuacje nie będą miały miejsca.

Ari Steinberg

Kolejny ważny oddział firmy jest zlokalizowany w Seattle. Kierujący nim Ari Steinberg prowadzi aktywne poszukiwania i pozyskuje talenty z takich firm jak Microsoft czy Amazon.

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)