Wzorcowy masaż serca [wideo]

Wzorcowy masaż serca [wideo]

Wzorcowy masaż serca [wideo]
Adam Maciejewski
09.01.2012 12:00, aktualizacja: 11.03.2022 09:00

Reanimacja to nie przelewki, a dosłownie sprawa życia i śmierci. Lekarze i ratownicy nigdy nie marnują okazji, aby przypominać podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy, jak choćby regułę pierwszych 4 minut. Ale czy można nauczać technik reanimacyjnych skuteczniej?

Reanimacja to nie przelewki, a dosłownie sprawa życia i śmierci. Lekarze i ratownicy nigdy nie marnują okazji, aby przypominać podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy, jak choćby regułę pierwszych 4 minut. Ale czy można nauczać technik reanimacyjnych skuteczniej?

British Heart Fundation (BHF, brytyjska fundacja chorób serca) to organizacja charytatywna zajmująca się szeroko rozumianą profilaktyką chorób serca i układu krążenia. Od pięciu dekad organizuje różne akcje społeczne związane ze schorzeniami kardiologicznymi. Oprócz propagowania zdrowego stylu życia BHF bardzo dużo uwagi przykłada do instruktażu prawidłowych metod reanimacyjnych. I taki jest też cel najnowszej kampanii Hard & Fast (mocno i szybko). Jak najlepiej wpoić ludziom zasady skutecznego masażu serca? Jak wiadomo, dobry nauczyciel to ktoś, kto ma posłuch, dlatego tej roli podjął się Vinnie Jones. Postać, która mimowolnie kojarzy się z zatrzymaniem akcji serca.

Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/01/fot14.jpg)

Niezapomniany Bullet Tooth Tony z filmu „Snatch” przekazuje proste wskazówki: najpierw dzwoń po pogotowie, żadnego "całowania", za to rytmiczne uciski klatki piersiowej na głębokość 5-6 centymetrów z częstotliwością 2 razów na sekundę. Nie radzisz sobie z liczeniem? W takim razie masuj serce w takt - jakże na miejscu – „Stayin' Alive” Bee Gees. Krótko mówiąc, boombox pomocnym gadżetem w reanimacji. Zresztą zobaczcie sami.

Kampania oczywiście nie ogranicza się jedynie do telewizyjnego klipu. Jak widać na zdjęciu powyżej, internetowa strona BHF jest kopalnią informacji. A także miejscem, gdzie można znaleźć zachętę do twitterowania hard & fast, blog, treningową aplikację na iPhone'a i Androida, plik muzyczny ze „Stayin’ Alive” oraz gadżety w postaci męskich i damskich koszulek promujących akcję.

Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/01/fot22.jpg)
Obraz
© [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/01/fot32.jpg)

Kampanię przygotowała agencja reklamowa Grey London, ludzie od Vodafone Christmas Laser Graffiti. Klip wyreżyserował Wayne McClammy. A co do poradnictwa Vinnie’ego Jonesa, to lepiej traktować je poważnie.

Materiały BHF

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)