Reanimacja to nie przelewki, a dosłownie sprawa życia i śmierci. Lekarze i ratownicy nigdy nie marnują okazji, aby przypominać podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy, jak choćby regułę pierwszych 4 minut. Ale czy można nauczać technik reanimacyjnych skuteczniej?
Reanimacja to nie przelewki, a dosłownie sprawa życia i śmierci. Lekarze i ratownicy nigdy nie marnują okazji, aby przypominać podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy, jak choćby regułę pierwszych 4 minut. Ale czy można nauczać technik reanimacyjnych skuteczniej?
British Heart Fundation (BHF, brytyjska fundacja chorób serca) to organizacja charytatywna zajmująca się szeroko rozumianą profilaktyką chorób serca i układu krążenia. Od pięciu dekad organizuje różne akcje społeczne związane ze schorzeniami kardiologicznymi. Oprócz propagowania zdrowego stylu życia BHF bardzo dużo uwagi przykłada do instruktażu prawidłowych metod reanimacyjnych. I taki jest też cel najnowszej kampanii Hard & Fast (mocno i szybko). Jak najlepiej wpoić ludziom zasady skutecznego masażu serca? Jak wiadomo, dobry nauczyciel to ktoś, kto ma posłuch, dlatego tej roli podjął się Vinnie Jones. Postać, która mimowolnie kojarzy się z zatrzymaniem akcji serca.
Niezapomniany Bullet Tooth Tony z filmu „Snatch” przekazuje proste wskazówki: najpierw dzwoń po pogotowie, żadnego "całowania", za to rytmiczne uciski klatki piersiowej na głębokość 5-6 centymetrów z częstotliwością 2 razów na sekundę. Nie radzisz sobie z liczeniem? W takim razie masuj serce w takt - jakże na miejscu – „Stayin' Alive” Bee Gees. Krótko mówiąc, boombox pomocnym gadżetem w reanimacji. Zresztą zobaczcie sami.
Kampania oczywiście nie ogranicza się jedynie do telewizyjnego klipu. Jak widać na zdjęciu powyżej, internetowa strona BHF jest kopalnią informacji. A także miejscem, gdzie można znaleźć zachętę do twitterowania hard & fast, blog, treningową aplikację na iPhone'a i Androida, plik muzyczny ze „Stayin’ Alive” oraz gadżety w postaci męskich i damskich koszulek promujących akcję.
Kampanię przygotowała agencja reklamowa Grey London, ludzie od Vodafone Christmas Laser Graffiti. Klip wyreżyserował Wayne McClammy. A co do poradnictwa Vinnie’ego Jonesa, to lepiej traktować je poważnie.
Materiały BHF