Nowa gwiazda Facebooka

Nowa gwiazda Facebooka

Nowa gwiazda Facebooka
Blomedia poleca
07.12.2011 15:11

Jak rozpoznać mema? To proste, jeśli widzisz go co chwilę na swojej tablicy na Facebooku, to właśnie mem. Problem w tym, że memów, które przedostają się do powszechnej świadomości, jest mało. Mamy spopularyzowanego ostatnio przez Tesco księdza Natanka, powszedniejącego coraz bardziej Forfitera, pakującego Roberta, chłopaków z Cinquecento, słodkie kotki i niemowlęta. Choć dwa ostatnie są popularne nie tylko w Polsce.

Jak rozpoznać mema? To proste, jeśli widzisz go co chwilę na swojej tablicy na Facebooku, to właśnie mem. Problem w tym, że memów, które przedostają się do powszechnej świadomości, jest mało. Mamy spopularyzowanego ostatnio przez Tesco księdza Natanka, powszedniejącego coraz bardziej Forfitera, pakującego Roberta, chłopaków z Cinquecento, słodkie kotki i niemowlęta. Choć dwa ostatnie są popularne nie tylko w Polsce.

Niedawno pojawiła się nowa gwiazda. Pablo z Mielna i zupa. Film został po raz pierwszy udostępniony we wrześniu, jednakże ostatnio przeżywa renesans. Od momentu pojawienia się pierwszego funpage'a – który obecnie ma ponad 20 tys. fanów – gwałtownie rośnie oglądalność i popularność filmu. W chwili pisania był on udostępniony łącznie blisko 15 tys. razy i obejrzany ponad 1,2 mln razy. Dla porównania wspierany viral Tesco z księdzem Natankiem udostępniono prawie 90 tys. razy, a obejrzano - ok. 1,8 mln razy. Nie tak źle jak na User Generated Content w Polsce.

Na bazie popularności jak grzyby po deszczu zaczęły wyrastać kolaże z Pablem. Jeden z popularniejszych, który sięga po postać Krzysztofa Ibisza, „KlejNuty – Krzysiu” w ciągu ostatniego tygodnia obejrzano blisko 1,1 mln razy i udostępniono ponad 17 tys. razy. Aż dziwne, że zupa z Mielna nie została jeszcze powiązana z marką spożywczą.

Historia Pablo, od momentu gdy stał się sławny, nabrała niesłychanego tempa. W ciągu tylko ostatniego tygodnia pojawiły się 23 nowe filmy z wybranymi fragmentami z życia bohatera, które wyświetlono łącznie ponad 1,3 mln razy. Niebawem jego gwiazdka zblednie, ale dialog: „- Krzysiu. – Co? – Jem. – Co? – Zupę. – Dobrze, cieszę się. – To dz-dzięki.” zapadnie wielu osobom głęboko w pamięć.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)