Samsung SUR40 – Microsoft Surface 2.0

Samsung SUR40 – Microsoft Surface 2.0

Samsung SUR40 – Microsoft Surface 2.0
Maciej Kuś
22.11.2011 14:44

Wpis gościnny z Multi-blog.pl. Interaktywny stół multitouch Surface firmy Microsoft to rewelacyjna, ale przeraźliwie droga zabawka. Tytułowa konstrukcja SUR40, stworzona wspólnie przez Samsunga i Microsoft, ma trafiać celniej w oczekiwania przeciętnego użytkownika. Ale niestety nie te związane z ceną. Czy mimo to za kilka lat będziemy grali na czymś takim w Monopol i czytali ulubione serwisy przy misce płatków kukurydzianych?

Wpis gościnny z Multi-blog.pl. Interaktywny stół multitouch Surface firmy Microsoft to rewelacyjna, ale przeraźliwie droga zabawka. Tytułowa konstrukcja SUR40, stworzona wspólnie przez Samsunga i Microsoft, ma trafiać celniej w oczekiwania przeciętnego użytkownika. Ale niestety nie te związane z ceną. Czy mimo to za kilka lat będziemy grali na czymś takim w Monopol i czytali ulubione serwisy przy misce płatków kukurydzianych?

Ma to być kolejna generacja dotykowych stołów Microsoftu. Partnerstwo z Samsungiem ma zaowocować przede wszystkim lepszymi specyfikacjami i ciekawszym designem. Ale niestety nie przystępną ceną. Na razie mówi się o 8400 dolarach. To około 27 000 zł, więc „trochę” więcej niż za tradycyjny stół w Ikei.

Oczywiście Samsung/Microsoft SUR40 nie będzie miał nic wspólnego ze zwykłym stołem. Pod elektronicznym blatem umieszczono:

  • procesor Athlon X2 Dual-core 245e 2.9 GHz,
  • kartę graficzną AMD HD6750M,
  • wsparcie dla technologii multitouch pozwalające na jednoczesne rozpoznawanie do 50 punktów dotyku.

Sam ekran będzie miał rozdzielczość 1920 x 1080 pikseli i przekątną 40 cali.

Brzmi świetnie. Ale tak samo było z pierwszym panelem Surface, a jakoś nie widzę go jeszcze w moim salonie. Dlaczego? Oczywiście przez cenę. I to niezbyt uzasadnioną. W ostatnich latach pojawiła się masa podobnych konstrukcji tworzonych przez zapaleńców. Kosztowały one ułamek wartości oficjalnych produktów, a oferowały bardzo zbliżone możliwości.

Jeśli Samsung i Microsoft chcą nadal celować tylko w firmy oraz instytucje, to wszystko jest w porządku. Ale chcąc spopularyzować takie urządzenia wśród szarych Kowalskich, muszą dużo, dużo obniżyć cenę. Ile osób będzie w stanie wydać prawie 30 000 zł za coś, co jest w sumie tylko dużym i lekko odpicowanym iPadem?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)