Nowy serwis informacyjny Tomasza Lisa. Czy powtórzy sukces „The Huffington Post”? [akt.]
Opiniotwórcze, informacyjne serwisy internetowe odniosły w Stanach Zjednoczonych gigantyczny sukces. Czy uda się go powtórzyć w polskich warunkach? Tomasz Lis, ogłaszając projekt „polskiego Huffington Post”, wierzy w powodzenie przedsięwzięcia.
Opiniotwórcze, informacyjne serwisy internetowe odniosły w Stanach Zjednoczonych gigantyczny sukces. Czy uda się go powtórzyć w polskich warunkach? Tomasz Lis, ogłaszając projekt „polskiego Huffington Post”, wierzy w powodzenie przedsięwzięcia.
Tomasz Lis, nazywając nowy projekt „polskim Huffington Post”, zawiesił poprzeczkę bardzo wysoko. Amerykański pierwowzór – autorskie dzieło Arianny Huffington – w krótkim czasie wyrósł z platformy informacyjnej i blogowej na jedno z najbardziej opiniotwórczych mediów za oceanem, od którego nie stronią czołowi politycy, biznesmeni i artyści.
Serwis został uznany przez brytyjski tygodnik „The Observer” za najbardziej wpływową witrynę internetową świata i w opinii tej nie ma wiele przesady. Znacie inną platformę blogową, w której publikowaliby Barack Obama, Hilary Clinton czy Diane Keaton?
Informacje, analizy i komentarze publikowane przez Ariannę i jej współpracowników dołączyły do treści zarezerwowanych do niedawna wyłącznie dla obecnych na rynku od dziesiątek lat tytułów prasowych i telewizyjnych.
Czy w polskich warunkach uda się powtórzyć ten sukces? Komentarze pojawiające się w serwisach aspirujących do tytułu opiniotwórczych sugerują, że inicjatywa jednego z najpopularniejszych polskich dziennikarzy może wprowadzić na rynku sporo zmian, przyciągając uwagę internautów. Jakie korzyści z powstania nowego serwisu odniosą internauci?
Jak deklaruje Tomasz Lis, nowy serwis internetowy ma pulsować informacjami na wszystkie tematy i nie ograniczać się do jednego światopoglądu czy ideologii. Coś dla siebie znajdą tam wszyscy, którzy – jak zauważa pomysłodawca projektu – „chcą żyć w fajnym kraju. Marzą o lepszej Polsce i lepszym życiu”.
Szczegóły dotyczące projektu można znaleźć pod adresem CosNowego.pl – nie jest to jednak marka ani docelowy adres. Z przyjemnością dodam, że projekt Tomasza Lisa powstaje we współpracy z firmą NextWeb Media, do której - poprzez spółkę Blomedia - należy m.in. vBeta i Gadżetomania. Bądźcie czujni – już niedługo pojawią się kolejne informacje o nowym serwisie.
Aktualizacja
Poniżej krótki film z dzisiejszej konferencji FORUM IAB 2011: