BitbeamBot – robot, który nie lubi świń [wideo]

BitbeamBot – robot, który nie lubi świń [wideo]

Fot. schmish, Flickr.com, CC license
Fot. schmish, Flickr.com, CC license
Maciek Kurek
23.10.2011 09:00

Roboty to użyteczne maszyny i można je wykorzystywać do różnych zajęć. Mogą spawać karoserie samochodów, eksplorować Marsa, albo... pomagać w przejściu kolejnego etapu w grze Angry Birds.

Roboty to użyteczne maszyny i można je wykorzystywać do różnych zajęć. Mogą spawać karoserie samochodów, eksplorować Marsa, albo... pomagać w przejściu kolejnego etapu w grze Angry Birds.

Ten robot nie przyczyni się do lepszego poznania odległych planet. Jedynym zadaniem BitbeamBota jest strzelanie z procy do świnek na ekranie. Maszyna potrafi obsługiwać urządzenia przenośne dzięki wskaźnikowi zakończonemu materiałem, na który reagują ekrany pojemnościowe. Ramię robota jest poruszane przez dwa serwomechanizmy, a całość mieści się w ramie zrobionej z klocków LEGO Technics.

Fot. bitbeam.org
Fot. bitbeam.org

Twórcą projektu jest Jason Huggins i tak naprawdę to on jest zdobywcą wszystkich punktów w Angry Birds. Robot jest tylko przedłużeniem ręki, sterowanym przez pilota. BitbeamBot nie potrafi analizować tego, co dzieje się na ekranie, ale Jason zapowiada, że w przyszłości chce skonstruować maszynę, która będzie miała taką funkcję.

Na koniec odpowiedź na pytanie po co w ogóle budować maszynę, służącą do grania w prostą grę? Jason, oprócz tego, że konstruuje roboty, jest programistą. Rozwija oprogramowanie, pozwalające na testowanie aplikacji mobilnych. Podobne roboty mają służyć do wyłapywania błędów w grach, które kiedyś trafią na nasze komórki.

Więcej filmów, pokazujących jak działa BitbeamBot znajdziecie na stronie projektu.

Źródło: Bitbeam.org

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)