TOP 3 sposoby na wykonanie kopii zapasowej Gmaila

TOP 3 sposoby na wykonanie kopii zapasowej Gmaila

TOP 3 sposoby na wykonanie kopii zapasowej Gmaila
Paweł Cebula
21.04.2010 15:00

Gmail cieszy się bardzo dobrą opinią wśród użytkowników. Usługa ta oferuje wszystko to, co powinna, a nawet więcej. W zależności od tego, jak bardzo ważną korespondencję przechowujemy w swojej skrzynce odbiorczej, może pojawić się poważna potrzeba wykonania kopii zapasowej zawartości naszego Gmaila.

Gmail cieszy się bardzo dobrą opinią wśród użytkowników. Usługa ta oferuje wszystko to, co powinna, a nawet więcej. W zależności od tego, jak bardzo ważną korespondencję przechowujemy w swojej skrzynce odbiorczej, może pojawić się poważna potrzeba wykonania kopii zapasowej zawartości naszego Gmaila.

Poczta Google jest uznawana za jedną z najlepszych darmowych usług tego typu. Przekłada się na to nie tylko duża liczba funkcji znanych przez długi czas z komercyjnych skrzynek pocztowych, ale także duża stabilność działania.

Prawda jest jednak taka, że nawet Google zdarzały się wpadki, które uniemożliwiały uzyskanie dostępu do Gmaila przez kilka godzin. To jednak najmniejszy problem - bywało gorzej. Jakiś czas temu ze skrzynek pocztowych niektórych użytkowników zniknęła praktycznie cała zapisana korespondencja. Na dobrą sprawę nie wiadomo, co było tego przyczyną.

My jako użytkownicy Gmaila możemy próbować się zabezpieczyć, wykonując kopie zapasową całej zawartości naszej skrzynki odbiorczej. Google nie oferuje jako takiej funkcji umożliwiającej ściągnięcie całej paczki zawierającej wszystko, co zgromadziliśmy w naszym Gmailu. Musimy więc radzić sobie inaczej.

  • Backup na innym koncie pocztowymphoto position=\inside\85427/photoJednym z pierwszych rozwiązań, jakie się nasuwa jest wykorzystanie protokołu POP3 do skopiowania maili na pocztę oferowaną przez innego usługodawcę. Możemy skorzystać z oferty konkurencji, czyli np. Hotmaila(http://hotmail.com) lub Yahoo Mail(http://mail.yahoo.com). Szczególnie ciekawie prezentuje się Hotmail Microsoftu, dla którego powstało specjalne narzędzie ułatwiające przeniesienie danych z Gmaila.photo position=\inside\85428/photoPo założeniu konta Hotmail (jeżeli takowego nie posiadaliśmy), możemy skorzystać z TrueSwitch(https://secure5.trueswitch.com/winlive/). Usługa ta pozwoli nam na bezbolesne przeniesienie całej historii wymienianych wiadomości, włącznie z kontaktami, które zostały zgromadzone w książce adresowej (w końcu mało kto miałby ochotę ręcznie przenosić wszystkie te informacje).photo position=\inside\85429/photoPo podaniu adresu naszego Gmaila i namiarów na konto Hotmail otrzymamy możliwość wyboru, co ma zostać uwzględnione w trakcie przenoszenia. Do wyboru mamy oczywiście wiadomości e-mail, książkę adresową i zawartość kalendarza. Jeżeli nie zamierzamy rozstawać się z Gmailem, to powinniśmy odznaczyć opcję odpowiadające za przesyłanie powiadomień - wprowadzą one tylko zbędne zamieszanie.photo position=\inside\85430/photoTransfer danych między Gmailem a Hotmailem zająć może nawet całą dobę. Wszystko zależy jednak od tego, jak wiele danych mieliśmy zgromadzonych na Gmailu. Zazwyczaj proces ten trwa do kilku godzin.Korzyści takiego rozwiązania są bardzo duże. Przede wszystkim istnieje małe prawdopodobieństwo, abyśmy jednocześnie stracili zawartość dwóch kont pocztowych. Backup jest przechowywane \w chmurze\
  • dzięki czemu ewentualna awaria naszego komputera nie musi oznaczać utraty kopii zapasowej.
  • Backup w chmurzephoto position=\inside\85431/photoInnym sposobem na wykonanie kopii zapasowej, która będzie przechowywana na zewnętrznym serwerze, jest skorzystanie z usługi Backupify(http://backupify.com). Pozwala ona na wykonanie kopii zapasowej wielu usług takich jak Flickr(http://flickr.com), Twitter(http://twitter.com), PhotoBucket(http://photobucket.com) i oczywiście Gmail. Darmowa wersja Backupify jest ograniczona limitem miejsca, który wynosi 2 GB - jeżeli Twój Gmail zajmuje mniej, to jest to idealne rozwiązanie dla Ciebie.Zaczynamy oczywiście od założenia konta - zajmie to dosłownie kilkanaście sekund. Następnie zostaniemy przeniesieni na stronę, która będzie zawierać listę obsługiwanych usług. Szukamy Gmaila, obok którego klikamy **\Manage**. Następnie przeprowadzamy autoryzację, która umożliwi Backupify dostęp do Gmaila - naciskamy \Authorize Gmail Backup* i potwierdzamy, że chcemy udzielić dostępu.Jeżeli wszystko się udało, po chwili powinniśmy zobaczyć pole wyboru, które ze skrzynek (etykiet) mają zostać uwzględnione w trakcie wykonywania backupu. Zaznaczamy wybrane i naciskamy **\Save*. Cała kopia zapasowa jest dostępna na Backupify w sekcji \Archives.
  • Lokalna kopia zapasowaNiektórym użytkownikom może zależeć na tym, aby ich kopia zapasowa znalazła się na dysku twardym komputera - później można ją np. nagrać na płytę CD / DVD i przechowywać do momentu aż nie okaże się zbędna. Do pobrania całej zawartości Gmaila na dysk potrzebny jest specjalny program - Gmail Backup(http://www.gmail-backup.com/).Sposób jego działania nie należy do zbyt skomplikowanych. Po pobraniu go ze strony, uruchamiamy i uzupełniamy wszystkie niezbędne informacje takie jak adres e-mail i hasło. Musimy również wskazać folder, do którego zapisana zostanie nasza poczta wraz z informacjami o etykietach, załącznikach itd. Po podaniu wszystkich danych klikamy backup i czekamy aż wszystkie rzeczy zostaną pobrane.Gdyby pojawiła się konieczność przywrócenia naszego Gmaila wykonujemy wszystkie te same czynności (włącznie z podaniem lokalizacji folderu z kopią zapasową), ale zamiast \Backup\ naciskamy \Restore. Niekiedy przywrócenie może być dość czasochłonne, dlatego musimy uzbroić się w cierpliwość.
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)