Lenovo zaskakuje, Acer mocno w dół, czyli tak to się w Q3 2011 sprzedawało...
Czy marka peceta jest ważniejsza niż jego wnętrze? Zdania na ten temat są podzielone. Na pewno jednak warto zapoznać się z najnowszym raportem IDC, który pokazuje, kto zyskał, a kto stracił w oczach konsumentów.
13.10.2011 | aktual.: 11.03.2022 10:31
Czy marka peceta jest ważniejsza niż jego wnętrze? Zdania na ten temat są podzielone. Na pewno jednak warto zapoznać się z najnowszym raportem IDC, który pokazuje, kto zyskał, a kto stracił w oczach konsumentów.
Powodów do zmartwień nie ma na pewno HP, które w Q3 2011 sprzedało o 5,3% więcej PC niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Amerykański koncern utrzymał tym samym pozycję lidera wśród producentów komputerów osobistych. Znaczne przetasowania nastąpiły natomiast na kolejnych pozycjach rankingu TOP 5.
Najwięcej stracił Acer, którego sprzedaż spadła aż o 20,6%! Niewielki spadek odnotował także Dell (-1,6%). Swoje pozycje umocnili natomiast Asus (+30,2%) oraz Lenovo, który sprzedał aż o 36,1% komputerów więcej niż rok temu. Pozwoliło to chińskiemu producentowi wskoczyć na 2. miejsce wśród największych producentów PC.
Jest to jednocześnie najbardziej dynamicznie rozwijający się koncern ze światowej czołówki, systematycznie powiększający udziały zarówno w segmencie konsumenckim, jak i biznesowym. Dyrektor naczelny Lenovo wierzy, że firma jest na dobrej drodze do zajęcia pozycji globalnego lidera rynkowego i ma wszystko, co potrzebne, by ten cel osiągnąć.
Zobacz także
Czy podzielacie entuzjazm dyrektora Lenovo? Którego z producentów PC darzycie największym zaufaniem i jesteście gotowi polecić jego produkty innym użytkownikom? Czy wybierając nowy komputer, przywiązujecie dużą wagę do marki? Czy może najważniejsza jest dla Was konfiguracja, a producent ma znaczenie drugorzędne?
Źródło: Business Wire • Lenovo