DuPont zabiera się za poprawę siły i żywotności baterii w samochodach hybrydowych. Nie będzie ich powlekał niezastąpionym teflonem, ale wyposaży je w poliamidowy separator.
DuPont zabiera się za poprawę siły i żywotności baterii w samochodach hybrydowych. Nie będzie ich powlekał niezastąpionym teflonem, ale wyposaży je w poliamidowy separator.
Będzie to cienki polimerowy film z poliamidu i innych nanowłókien (jakich, to już tajemnica firmowa), nieaktywny chemicznie oraz odporny na działanie wysokich temperatur, umieszczony między dwiema elektrodami w każdej baterii. Zadaniem separatora będzie uniemożliwienie styku elektrod przy jednoczesnym zapewnieniu przepływu pomiędzy nimi jonów litu. Dzięki temu bateria będzie nadal działać – i jak deklarują firmowi inżynierowie: zdecydowanie lepiej niżeli bez separatora.
Nieliczne egzemplarze nowego produktu powstały właśnie w Seulu. W pierwszej połowie przyszłego roku ma ruszyć jego seryjna produkcja. Ma zaspokoić zapotrzebowanie dla 20% istniejących obecnie aut elektrycznych i hybrydowych.
Wprowadzenie opisywanego wynalazku DuPonta na rynek jest częścią większego projektu firmy, nazwanego Energain, w ramach którego realizuje się rozmaite pomysły na energooszczędność. Ciekawe, czy ten z poliamidowym separatorem okaże się lepszy niż oferuje konkurencja?
Źródło: Green Optimistic