Gwarancja stałej ceny w ofertach wycieczek

Gwarancja stałej ceny w ofertach wycieczek

Gwarancja stałej ceny w ofertach wycieczek
Sabina Stodolak
01.03.2010 09:00

Zachwyceni korzystną ofertą u agenta, nabywamy wycieczkę wakacyjną, na którą pojedziemy dopiero za kilka miesięcy. Kiedy jednak zbliża się termin wyjazdu, okazuje się, że musimy dopłacić do wyjazdu, bo zmienił się kurs Euro, wzrosły koszty dojazdu lub cła. Zabezpieczeniem przed taką sytuacją jest gwarancja stałej ceny.

Zachwyceni korzystną ofertą u agenta, nabywamy wycieczkę wakacyjną, na którą pojedziemy dopiero za kilka miesięcy. Kiedy jednak zbliża się termin wyjazdu, okazuje się, że musimy dopłacić do wyjazdu, bo zmienił się kurs Euro, wzrosły koszty dojazdu lub cła. Zabezpieczeniem przed taką sytuacją jest gwarancja stałej ceny.

Jeśli operator żąda od nas dopłaty na w terminie mniejszym niż 20 dni przed terminem wycieczki, nie musimy się tym przejmować – jest to działanie niezgodne z prawem i na 20 dni przed terminem wycieczki, niezależnie od tego jakie są powody podwyżki, nie można żądać od nas dopłaty. Niestety, biura podróży mogą żądać dopłaty wcześniej i jeśli nie zabezpieczyliśmy się odpowiednio, będziemy musieli dopłacić.

Gwarancja stałej ceny jest ubezpieczeniem, dzięki któremu, nie interesują nas wahania kursowe czy wzrost ceny paliwa. Jeśli ją mamy, płacimy za wycieczkę dokładnie tyle ile zostało zawarte w umowie. Kupując wycieczkę, musimy dopytać biuro o takie ubezpieczenie.

Niektóre biura, gwarancję stałej ceny wliczają bezpłatnie do oferty. Jeśli korzystamy z takiej oferty upewnijmy się, czy w naszej umowie z operatorem istnieje odpowiedni zapis, który to potwierdza. Gwarancja stałej ceny może być też dodawana fakultatywnie do oferty. Wtedy, koszt gwarancji musimy doliczyć do kosztów wycieczki. Najczęściej wynosi ona 120 – 160 zł od osoby. Warto poczynić taką inwestycję, bo przed wyjazdem może okazać się, że musielibyśmy dopłacać znacznie więcej.

Częściowa gwarancja ceny to inna forma gwarancji, którą oferują biura podróży. Oznacza ona tyle, że na pewne elementy ceny wycieczki gwarancje mamy, a na inne nie. Przykładowo, jeśli nasza częściowa gwarancja ceny obejmuje wahania kursu, to jeśli powodem zmiany ceny wycieczki jest wzrost Euro, nie będziemy dopłacać, ale jeśli podwyżka wynika z wyższych cen paliwa, to będziemy musieli tą różnicę pokryć. Inną formą częściowej gwarancji ceny jest ochrona turysty do określonej wartości Euro. Jeśli wahania kursów będą wyższe niż założone w gwarancji – dopłata nas nie ominie.

Kupując wycieczkę (zwłaszcza ze znacznym wyprzedzeniem), zawsze dopytajmy o gwarancję stałości ceny i sprawdźmy jej formę. Niektóre biura, nie objaśniają klientom dokładnie zasad działania częściowej gwarancji ceny i potem klient jest zdziwiony koniecznością dopłaty, myślał bowiem, że ma gwarancję a tymczasem okazało się, że nie obejmuje ona powodów wzrostu kosztów wycieczki.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)