Superoszczędny VW

Superoszczędny VW

l1
l1
Katarzyna Kieś
12.10.2009 15:00

Fani aut marki VW mają dwa wyjścia: albo określić projekt nazwany roboczo L1 mianem kolejnego konceptu, który nigdy nie wyjedzie na drogi; albo wpaść w zachwyt nad nowatorskim rozwiązaniem ułożenia siedzisk dla kierowcy i pasażera.

Wszystkich zaś, którzy czytają ten wpis powinna zelektryzować informacja, że L1 zużywa ok. 1,20 litra paliwa na 100 km.

Fani aut marki VW mają dwa wyjścia: albo określić projekt nazwany roboczo L1 mianem kolejnego konceptu, który nigdy nie wyjedzie na drogi; albo wpaść w zachwyt nad nowatorskim rozwiązaniem ułożenia siedzisk dla kierowcy i pasażera.

Wszystkich zaś, którzy czytają ten wpis powinna zelektryzować informacja, że L1 zużywa ok. 1,20 litra paliwa na 100 km.

Jakby nie popatrzeć na L1, jest to koncept absolutnie nowatorski, który - po raz pierwszy pokazany w 2002 r. - po zaktualizowaniu technologicznym, pojawił się znów. Tym razem jako hybryda napędzana silnikiem dieslowskim i elektrycznym. W tym dwuosobowym aucie siedzenie pasażera umieszczone jest za fotelem kierowcy - podobnie jak w niewielkich samolotach lub w dwuosobowych szybowcach, dlatego samochód ma znacznie lepsze właściwości aerodynamiczne niżeli inne modele i smuklejszą sylwetkę. Dzięki takiej budowie autko byłoby pewnie idealnym pojazdem na miejski ścisk i zatłoczone parkingi. Jego szerokość to zaledwie 1,25 m.

Samochód jest lekki: waży ponoć zaledwie 320 kg - nadwozie wykonane jest z włókna węglowego. Auto zaopatrzono w 7-biegową skrzynię automatyczną i wysokoprężny silnik o dość dużym momencie obrotowym.

Najbardziej intryguje jednak niewiarygodnie niski poziom zużycia paliwa.

L1 to kolejny koncept samochodu przyszłości. Trudno orzec, czy auto o takim wyglądzie i tandemowym układzie siedzeń ma szanse zdobyć rynek. Jestem jednak przekonana, że jeśli L1 wszedłby kiedykolwiek do masowej sprzedaży, przelicznik zużycia paliwa miałby większy wpływ na sprzedaż tego modelu niżeli design.

Mając do wyboru:

- płacić kilka razy mniej i jeździć do pracy L1,

  • płacić kilka razy więcej, mieć problem z parkowaniem i jeździć do pracy autem o bardziej tradycyjnych gabarytach,

wybralibyście opcję nr...?

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)