W Google AdWords nie użyjesz słowa "netbook"

W Google AdWords nie użyjesz słowa "netbook"

W Google AdWords nie użyjesz słowa "netbook"
K Falernowa
11.02.2009 09:35

Ci wszyscy, którzy sądzili, że z tą ochroną praw majątkowych do słowa "netbook" to taki żarcik jest - muszą niestety pogodzić się z dość dziwaczną mimo wszystko rzeczywistością. Skoro nawet Google uznało prawa firmy Psion PLC do tej nazwy, to ciężko podejrzewać, że jeszcze ktoś mógłby się spierać z ich faktycznym istnieniem prawnym.

Jak doniósł serwis Heise Online, w Google AdWords nie można użyć pojęcia "netbook" jako słowa kluczowego dla swojej reklamy. Przy chęci jego wybrania pojawi się informacja, że słowo to jest chronione prawnie jako zastrzeżony znak towarowy.

Ci wszyscy, którzy sądzili, że z tą ochroną praw majątkowych do słowa "netbook" to taki żarcik jest - muszą niestety pogodzić się z dość dziwaczną mimo wszystko rzeczywistością. Skoro nawet Google uznało prawa firmy Psion PLC do tej nazwy, to ciężko podejrzewać, że jeszcze ktoś mógłby się spierać z ich faktycznym istnieniem prawnym.

Jak doniósł serwis Heise Online, w Google AdWords nie można użyć pojęcia "netbook" jako słowa kluczowego dla swojej reklamy. Przy chęci jego wybrania pojawi się informacja, że słowo to jest chronione prawnie jako zastrzeżony znak towarowy.

Psion PLC wypuściła swojego Netbooka już w 1999 roku, i mimo, że nie jest produkowany od ładnych siedmiu lat, znak towarowy zarejestrowany został i nadal jest ważny. Nie ma więc znaczenia, że ówczesny netbook nie miał co prawda wiele wspólnego z obecnymi - poza może gabarytami, a samo pojęcie powstało bardziej ze zlepku słów "interNET" i "noteBOOK" jako opis dla małego laptopa służącego głównie do korzystania z Sieci.

Ale to nie istotne. Firma Psion PLC nadal posiada prawa majątkowe do nazwy i na początku roku zaczęła je egzekwować. Jak widać na przykładzie Google AdWords - skutecznie. Niniejszym pozostaje więc tylko zastanowić się, czym można zastąpić słowo "netbook"...

Źródło: Heise Online

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)