W czwartek dzień prawdy na Facebooku. Poznikają fałszywe lajki

W czwartek dzień prawdy na Facebooku. Poznikają fałszywe lajki

Zdjęcie antylajka pochodzi z serwisu Shutterstock
Zdjęcie antylajka pochodzi z serwisu Shutterstock
Marta Wawrzyn
10.03.2015 11:53

Które fanpejdże składają się głównie z martwych dusz? Dowiemy się tego już 12 marca. Facebook planuje takie same porządki, jakie zostały wcześniej zrobione na Instagramie.

12 marca – dzień prawdy na Facebooku

Facebook zabiera się za porządki, które wcześniej zostały przeprowadzone na Instagramie. 12 marca z fanpejdżów zaczną znikać fani – ale oczywiście nie tacy, którzy zostali uczciwie zdobyci i wciąż są aktywni. Usunięte zostaną tylko lajki, pochodzące od nieaktywnych profili, czyli zmarłych użytkowników, osób, które skasowały swoje konta, ale też tych, którzy "od dawna nie są aktywni na Facebooku". Facebook zapewnia, że jeśli któreś z takich kont się uaktywni, lajk wróci na swoje miejsce.

Większość fanpejdżów nie ma się czego bać, ale ci, którzy lajki kupili, niewątpliwie odczują zmiany dość dotkliwie. W końcu zdobywanie fanów w ten sposób tak naprawdę polega na kupowaniu lajków robotów generujących kliki. Efekty mogą być ciekawe – jeśli ze strony jakiejś marki zniknie większość polubień, będziecie wiedzieć, co o tym myśleć.

Zdjęcie fanki Facebooka pochodzi z serwisu Shutterstock. autor: Ttatty
Zdjęcie fanki Facebooka pochodzi z serwisu Shutterstock. autor: Ttatty

Jakich spadków można się spodziewać?

Komunikat skierowany do administratorów fanpejdżów sformułowany jest tak, że można się przestraszyć, nawet jeśli żadnego fana się nie kupiło. Lajki stracimy prawdopodobnie wszyscy. Facebook co prawda zapewnia, że nie będą to prawdziwe straty – w końcu usuwane będą tylko lajki pochodzące od osób, które i tak nie były aktywne ani na naszych fanpejdżach, ani w całym serwisie.

Wiadomo jednak nie od dziś, że w tym wszystkim chodzi nie tylko o prawdziwy zasięg, ale też o to, aby móc zaprezentować wyższe liczby swoim potencjalnym klientom. 20 tysięcy lajków wygląda lepiej niż 5 tysięcy, dlatego niektórzy nie mogli oprzeć się i fanów kupowali, choć wiedzieli, że i tak ci fani nigdy niczego nie klikną. Teraz ci fani poznikają.

Kiedy podobne czystki zostały przeprowadzone na Instagramie, niektórym znikło nawet 15% obserwujących. Justin Bieber stracił wtedy ponad 3,5 mln fanów, a Kim Kardashian 1,3 mln. Na Facebooku cięcia ponoć mają nie być aż tak drastyczne. Ale na pewno warto będzie zerknąć 12 marca na największe polskie fanpejdże i sprawdzić, ile polubień znikło. W ten prosty sposób dowiecie się, kto poszedł na łatwiznę, budując swoją stronę na Facebooku.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (16)