Code Europe: największa konferencja programistyczna w Polsce pod patronatem Gadżetomanii. Co ciekawego tam zobaczymy?

Już 5 i 7 grudnia w Krakowie i Warszawie odbędzie się Code Europe - największa konferencja programistyczna w Polsce. Warto ją odwiedzić - wstęp jest bezpłatny, a na pasjonatów najnowszych technologii czekają nie lada atrakcje: światowa czołówka ekspertów i prelegentów, gotowych podzielić się wiedzą i przedstawić najnowsze trendy w branży.

Fot. Depositphotos/across

Jednym z nich będzie Lars Klint, rozwijający opracowaną przez Microsoft technologię HoloLens, który podzielił się swoimi przemyśleniami, dotyczącymi kariery programisty, mixed reality i prognoz na przyszłość.

Lars Klint

Pasjonat mieszanej rzeczywistości, trener, autor licznych publikacji, współorganizator DDD Melbourne i ekspert Australian Outback Internet.

Zaangażowany w rozwój technologii HoloLens, Microsoft Most Valuable Professional, pasjonat ekosystemu MS.

Jeden z prelegentów Code Europe.

Tomasz Kreczmar: Od 20 lat jesteś aktywnym członkiem społeczności deweloperów. Jak to się stało, że zacząłeś programować?
Lars Klint: Programowaniem zainteresowałem się dość późno, mając 25 lat. Na początku widziałem swoją przyszłość w zawodzie księgowego, bo bardzo lubiłem matematykę. Szybko jednak zorientowałem się, że zajmowanie się rachunkami jest koszmarnie nudne. A ponieważ z komputerami miałem już wcześniej do czynienia — moim pierwszym sprzętem był Commodore 64, z łatwością przyszło mi zdobycie wykształcenia informatycznego.

Czym jest dla Ciebie programowanie?
Uważam, że programowanie to rzemiosło, a zawód programisty nie różni się od pracy stolarza czy hydraulika. Wystarczy zrozumieć “dokąd prowadzą wszystkie rury” i znaleźć połączenia najlepsze dla ich użytkownika.

Zajmujesz się mixed reality — mieszaną rzeczywistością. Czym jest i dlaczego tak Cię fascynuje?
Większość osób słyszało zarówno o wirtualnej, jak i rozszerzonej rzeczywistości. Trzeba jednak pamiętać, że mieszana rzeczywistość, którą tworzy HoloLens Microsoftu, nie pasuje do żadnej z tych kategorii. Stąd inna nazwa. Mieszaną rzeczywistość tworzą holograficzne obrazy, z którymi możemy wchodzić w interakcje. Jak to się robi i co w ten sposób da się osiągnąć? O tym między innymi będzie moja prelekcja w Krakowie i Warszawie, podczas Code Europe — największej konferencji programistycznej w Polsce.

Lars Klint

Co powinniśmy wiedzieć o HoloLensach?
To samowystarczalny zestaw do generowania mieszanej rzeczywistości. Dzięki nim na realnych obiektach pojawiają się holograficzne obrazy. HoloLensy pozwalają na interakcję z hologramami, uruchamianie specjalnych aplikacji czy tworzenie nowych widoków. Doświadczenie mieszanej rzeczywistości powali Was na kolana. Nie raz. Wielokrotnie!

Jaka jest największa różnica między programowaniem HoloLonesów a innego hardware’u?
Przygotowanie kodu na HoloLensy wymaga wykorzystania wszystkich posiadanych umiejętności. Zmusza deweloperów do myślenia zupełnie inny sposób. Sprzęt jest powiązany z Universal Windows Platform i wykorzystuje Windows 10, można więc uruchomić na nim aplikacje przygotowane z myślą o telefonach czy tabletach. Jednak do stworzenia pełnego trójwymiarowego doświadczenia potrzeba umiejętności modelowania obiektów 3D lub zespołu, który nam w tym pomoże.

Zobacz również: Samsung Forum 2014

W jaki sposób możemy wykorzystywać HoloLensy?
Najbardziej interesujące są zastosowania, których nie da się stworzyć przy użyciu rzeczywistości rozszerzonej czy wirtualnej. Widziałem mnóstwo zachwycających projektów HoloLensowych, głównie aplikacji. HoloLensy można też wykorzystać do projektów VR czy AR. Najlepsze z nich wykorzystują fizyczną przestrzeń i uzupełniają ją o hologramy, tworząc unikatowe doświadczenie. HoloLensy przesuwają współczesne granice programowania i wykorzystania komputerów.

Jaka Twoim zdaniem może być nasza technologiczna przyszłość?
Wróżę sukces tym technologiom, które ulepszają nasze życie i czynią je łatwiejszym. Szansę mają też te nieinwazyjne, które współdziałają z nami na co dzień. Warto pamiętać, że ludzie nie przepadają za dynamicznymi zmianami. To pewnie dlatego, a nie ze względu na ograniczenia technologiczne, za kilka lat nie będziemy jeszcze podróżować latającymi samochodami, czy pracować w biurach w wirtualnej rzeczywistości.
Gdybym jednak miał zabawić się w wizjonera, to stawiałbym na rozwój sposobów podróżowania i pomysłów na efektywne wykorzystanie energii.

Code Europe

Debiutująca w tym roku konferencja Code Europe ma szansę stać się najbardziej prestiżowym wydarzeniem dla programistów w Polsce. Skupi ona 5000 uczestników, którzy wezmą udział w wykładach 52 światowej sławy prelegentów. Co jeszcze, poza skalą, wyróżnia Code Europe spośród licznych w Polsce wydarzeń dla specjalistów IT? Konferencja jest bezpłatna. Wystarczy pobrać bilet ze strony www.codeeurope.pl.

Organizacja na europejskim poziomie, prestiżowe lokalizacje w ICE Kraków Congress Centre oraz PGE Narodowym, merytoryczny program i aż trzy rozległe obszary tematyczne przyciągają do Krakowa i Warszawy najlepszych prelegentów. Uczestnicy będą mogli nie tylko wziąć udział w ich wykładach, ale także postawić na networking w zorganizowanych specjalnie na ich potrzeby strefach chill Code Europe.

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że w branży IT rozwój jest kluczowy. Poszukiwanie wiedzy, kontakt z najlepszymi fachowcami i udział w warsztatach są niezwykle ważne dla każdego, kto wiąże swoją przyszłość z programowaniem czy ogólnie pojętą informatyką. Na Code Europe chcemy pójść o krok dalej, dlatego poruszymy nie tylko typowo programistyczne tematy. Dotkniemy nieco futurystycznych obszarów, zastanawiając się wspólnie z uczestnikami jakie w przyszłości pojawią się zawody w świecie IT. Czy będą to treserzy robotów, a może opiekunowie sztucznych inteligencji?

Tomasz Kreczmar

Gadżetomania jest partnerem medialnym konferencji. Zapraszamy, do zobaczenia w grudniu!

Mecenasi: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Ministerstwo Cyfryzacji, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Fundacja Bezpieczna Cyberprzestrzeń
Partner Merytoryczny: ABSL
Partnerzy medialni: Inn:Poland, Komputer Świat, antyweb.pl, Gadżetomania, PC Format
Bilety do pobrania na: www.codeeurope.pl
Ogranizator Code Europe: portal www.absolvent.pl
Kontakt dla mediów: Katarzyna Kamińska, e-mail: katarzyna.kaminska@absolvent.pl, telefon: 794 002 199

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Technologie:

Nurkujące drony i łodzie jak statki kosmiczne: osobisty sprzęt do podróży pod wodą Sprzedawca w sklepie komputerowym - zawód ograniczonego zaufania Broń, która nie zabija. Wojna przyszłości: wszystko zniszczone, żadnych zabitych 8 cudów techniki z lat 90. Napęd ZIP, robot AIBO i pager BlackBerry. Pamiętasz je? Jak powstaje smartfon? Jeśli poznacie prawdę, być może nigdy więcej go nie kupicie Xanadu - zapomniany przodek WWW. Kto naprawdę wymyślił hipertekst? Bezpowrotnie tracimy dane. Nic po nas nie zostanie – ostrzega wiceprezes Google’a V3 - mordercza stonoga Hitlera. Największe działo drugiej wojny testowano w Międzyzdrojach „Das Marsprojekt”. Marsjańska misja Wernhera von Brauna z 1952 roku Jak prasa pisała o Internecie w 1988 roku? Quiz Gadżetomanii: Kto to powiedział? Dopasuj cytaty do znanych postaci! Ernő Rubik, człowiek schowany za kostką Binairy Talk – dane zapisane w obłokach dymu. Odczytamy je laserem Nietypowe zastosowania WD-40. Do czego można go wykorzystać? Jak oni podrabiają! Chińczycy skopiowali kuchenkę gazową Apple'a i... alpejski kurort Bałakława - tajna baza radzieckich okrętów podwodnych Niesamowity XC-120 Packplane: eksperymentalny samolot z lat 50. Kosmiczne technologie, których używamy na co dzień Tego używaliśmy przed internetem. Skazane na zapomnienie stare nośniki danych Cyfrowi aktorzy w filmach. Jak wyglądała droga od prostych modeli 3D do fotorealizmu? Jaki nóż wybrać? Najlepsze scyzoryki i foldery za 50, 100 i więcej złotych Tego się po Apple nie spodziewałeś. 13 nieznanych faktów Hatsune Miku: oto przyszłość muzyki. Ta Japonka zawsze będzie miała 16 lat Algorytm zabijania. Skynet istnieje i dzięki big data decyduje, kogo trzeba uśmiercić