Szukasz inspiracji? Sahil Lavingia zarobił pierwsze 100 tys. dolarów, gdy miał 15 lat

Szukasz inspiracji? Sahil Lavingia zarobił pierwsze 100 tys. dolarów, gdy miał 15 lat

Sahil Lavingia (Fot. Dispatch.com)
Sahil Lavingia (Fot. Dispatch.com)
Łukasz Michalik
03.04.2012 20:00

Sahil Lavingia jest przykładem, w jaki sposób dzięki pomysłowości i ciężkiej pracy można osiągnąć niezależność finansową. Udało mu się to w wieku, w którym mógł wprawdzie kupić dobre auto, ale od zdobycia prawa jazdy dzieliły go jeszcze długie lata. Jak to osiągnął?

Sahil Lavingia jest przykładem, w jaki sposób dzięki pomysłowości i ciężkiej pracy można osiągnąć niezależność finansową. Udało mu się to w wieku, w którym mógł wprawdzie kupić dobre auto, ale od zdobycia prawa jazdy dzieliły go jeszcze długie lata. Jak to osiągnął?

Sahil Lavingia ma 19 lat. Był jednym z pierwszych pracowników serwisu Pinterest, a obecnie prowadzi własną platformę e-commerce Gumroad. Jak sam wspomina, zarabia na siebie już od dłuższego czasu. Choć rodzice nie dali mu ani grosza, jako piętnastolatek zgromadził całkiem sporą kwotę 100 tys. dolarów.  W jaki sposób ją zdobył?

Jak opowiada w jednym z wywiadów, jego przygoda z branżą IT i zarabianiem dużych pieniędzy zaczęła się, gdy szkoła, w której się uczył, podarowała wszystkim uczniom za darmo licencje Photoshopa. Sahil zaczął uczyć się obsługi tej aplikacji, gdy uświadomił sobie, że nagle zyskał dostęp do oprogramowania o dużej wartości.

Dzięki darmowym tutorialom znalezionym w Sieci nauczył się podstaw obsługi i zaczął projektować strony internetowe, jednak jako czternastolatek poczuł się zmęczony taką pracą i postanowił spróbować czegoś innego.

Flippa.com
Flippa.com

Zajął się tworzeniem prostych aplikacji, jak np. lista zadań do wykonania czy narzędzie do publikowania na Twitterze statusów z Facebooka. Co istotne sam nie był programistą – opracowywał pomysł, a następnie szukał kogoś z odpowiednią wiedzą, aby za kilkadziesiąt dolarów napisał aplikację - pomysły w postaci działających stron internetowych były potem sprzedawane w serwisie Flippa.

Skala tej działalności była na tyle duża, że jako piętnastolatek mógł się pochwalić sześciocyfrowym saldem konta. Konieczność zlecania zadań frustrowała Sahila na tyle, że samodzielnie opanował HTML, CSS i PHP, a następnie tworzenie aplikacji dla iOS.

Z propozycją pracy zwrócił się do niego Pinterest, który dopiero startował i, jak wspomina Sahil, liczył około 5 tys. użytkowników (w artykule Michała znajdziecie więcej informacji o tym, jak działa Pinterest). Sahil odpowiadał za layout serwisu, jednak, jak sam stwierdził, nie był do końca przekonany, czy Pinterest jest tym, co chciałby robić w życiu. Wpadł wówczas na pomysł opracowania niezwykle prostej platformy sprzedażowej.

Gumroad.com
Gumroad.com

Wszystkie prace przy Gumroad wykonał samodzielnie (serwis jest już częściowo przetłumaczony na polski!), dbając o to, by koszty były jak najniższe. Pomysł działania Gumroad polegał na tym, by umożliwić internautom łatwe sprzedawanie tego, co sami potrafią zrobić – chodzi nie tylko o fizyczne przedmioty, jak np. koszulki, ale też np. o ikony sprzedawane za jednego dolara.

Wystarczy przesłać znajomym lub potencjalnym zainteresowanym link prowadzący do produktu. Cała transakcja sprowadza się do dwóch kliknięć. Jak to działa w praktyce? Demo Gumroad znajdziecie na tej stronie.

Gumroad działa dopiero od kilku tygodni i poza Sahilem zatrudnia jeszcze dwóch pracowników. Na mówienie o sukcesie jest jeszcze za wcześnie, jednak serwis wzbudził zainteresowanie inwestorów. Sahil, mimo młodego wieku, nie miał żadnego problemu z przekonaniem ich, by zainwestowali w serwis ponad milion dolarów. Inne projekty Sahila można zobaczyć na jego stronie WWW.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)