Epic Games tworzy gry dużego formatu. Wystarczy tylko rzucić okiem na Gears of War, by się o tym przekonać. Studio Cliffa Bleszinskiego wystosowało swojego rodzaju apel do twórców konsol PlayStation 4 i Xbox 720 (nazwy robocze;). Brzmi on następująco: "Chcemy więcej RAM"u!".
Epic Games tworzy gry dużego formatu. Wystarczy tylko rzucić okiem na Gears of War, by się o tym przekonać. Studio Cliffa Bleszinskiego wystosowało swojego rodzaju apel do twórców konsol PlayStation 4 i Xbox 720 (nazwy robocze;). Brzmi on następująco: "Chcemy więcej RAM"u!".
To nie tajemnica, że możliwości obecnej generacji są już w pewnym stopniu hamowane przez technologiczne "zacofanie" podzespołów PS3 i Xboxa 360. Epic chce, by nowe konsole zostały odpowiednio doposażone:
Zawsze pozostaje to pytanie. Nikt nie wie na pewno dopóki twórcy gier nie powiedzą "to jest nasza specyfikacja minimalna". Oczywiście są pewne rzeczy, które byśmy bardzo chętnie zobaczyli, ale w momencie gdy twórcy sprzętu przyjdą i powiedzą "oto co my myślimy" nie będziemy w stanie snuć poważnych planów.
Myślę, że naszą największym wymaganiem w stosunku do każdej nowej konsoli będzie więcej pamięci - ponad wszystko.
Gdy z perspektywy gracza PC spojrzymy na ilość pamięci RAM w konsolach obecnej generacji, to rzeczywiście można się uśmiać. PS3 ma 256 MB XDR RAM-u i 256 MB pamięci grafiki GDDR3, podczas gdy Xbox 360 ma pojemność 512 MB GDDR3. Oczywiście zagospodarowanie tych zasobów w konsoli wygląda zupełnie inaczej niż w PC - to inna architektura, ale mimo wszystko jest cienko. Widać to wyraźnie w różnicach jakości gier. Przykład? Demo Unreal Engine 3 w DX11:
Przyłączamy się do apelu Epic Games. Jeśli oni chcą więcej RAM-u to i my chcemy, ponieważ oznacza to lepsze gry. Dla nas rzecz jasna.
Źródło: CVG