Uwaga na Flashowe reklamy

Uwaga na Flashowe reklamy

Storm Botnet
Storm Botnet
K Falernowa
21.08.2008 08:00

Do obecności reklam w Internecie zdążyliśmy się już tak przyzwyczaić, że praktycznie nie zwracamy uwagi na ich obecność. Przeważnie uznajemy je za zwyczajnie zaśmiecające stronę i denerwujące, zwłaszcza te flashowe. Okazuje się jednak, że mogą one nie tylko irytować. Mogą być niebezpieczne.

Do obecności reklam w Internecie zdążyliśmy się już tak przyzwyczaić, że praktycznie nie zwracamy uwagi na ich obecność. Przeważnie uznajemy je za zwyczajnie zaśmiecające stronę i denerwujące, zwłaszcza te flashowe. Okazuje się jednak, że mogą one nie tylko irytować. Mogą być niebezpieczne.

Niebezpieczne reklamy flashowe, o których mowa, podmieniają nam zawartość schowka systemowego zastępując faktycznie skopiowane dane linkiem do strony ze szkodliwym oprogramowaniem. Zostaje on w schowku do momentu zamknięcia strony z bannerem, nie pozwalając na zastąpienie jego zawartości innym skopiowanym tekstem. Jeśli więc skopiujemy sobie ze strony z takim bannerem link i zechcemy wkleić go do przeglądarki - faktycznie wklei się tam link podmieniony przez banner.

A kiedy już wejdziemy na tą stronę, dostaniemy informację że nasz komputer jest fatalnie zabezpieczony. I oczywiście zostanie nam zaoferowana rzekoma pomoc - do wyboru:

  • zakup oprogramowania rozwiązującego problem zabezpieczeń - przy wyborze tej opcji oddajemy oszustom pieniądze nabywając kompletnie bezwartościowy soft;
  • ściągnięcie darmowej wersji tego oprogramowania - a faktycznie konia trojańskiego.

Podatne na atak są zarówno przeglądarki Internet Explorer, jak też Firefox i Safari.

Sprawdzić zasadę działania niebezpiecznych bannerów flashowych można "na sucho" wchodząc na stronę testową - do schowka zapisze się adres www.evil.com i nie da się stamtąd usunąć do momentu zamknięcia okna przeglądarki.

Najgorsze, że tego typu bannery pojawiać się zaczęły na wydawałoby się bezpiecznych stronach - Newsweek, Digg czy MSNBC.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)