Zapalniczka Zippo

Zapalniczka Zippo
Paulina Tyburska

19.04.2010 17:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Są drogie, napełnianie ich nie jest prostą sprawą, brudzą kieszenie benzyną, która jest ich paliwem. A jednak to właśnie tak niewygodny gadżet, w postaci zapalniczki firmy Zippo, zyskał miano kultowego.

Są drogie, napełnianie ich nie jest prostą sprawą, brudzą kieszenie benzyną, która jest ich paliwem. A jednak to właśnie tak niewygodny gadżet, w postaci zapalniczki firmy Zippo, zyskał miano kultowego.

Nazwa powstała od angielskiego słowa zipper - zamek błyskawiczny. Od początku produkt miał dożywotnią gwarancję. W razie awarii lub zniszczenia, wystarczy wysłać do fabryki swoją zapalniczkę, a firma na własny koszt naprawi, lub odeśle nowy egzemplarz.

Zapalniczka Zippo jest znana na całym świecie. W tak wielkiej popularności, pomogły jej z pewnością filmy, w których ‘występowała’. Chociażby takie jak: Top Gun, Terminator, Indiana Jones, czy w serii filmów o Jamesie Bondzie, a nawet w kreskówce dla dzieci WALL-E.

Zapalniczka Zippo składa się ze pojemnika, który wypełnia się specyficznym rodzajem waty nasączonej benzyną. Urządzenie składa się z 22 części. Żeby wyprodukować jedną zapalniczkę należy wykonać dokładnie 108 czynności. Zapalać ją natomiast można na niezliczoną ilość sposobów:

Kolekcjonerzy tworzą specjalne fankluby, a międzynarodowy Klub Zippo gromadzi ponad 12 tysięcy członków w 50 krajach. To także dzięki hobbystom, którzy często są również sponsorami klubu, marka wciąż jest na topie. Co ciekawe, ponoć tylko około 40 % posiadaczy markowych zapalniczek, deklaruje się jako palacze. Inni twierdzą, że zapalniczka się przydaje, a jeśli tak jest, to chcą mieć jak najciekawszą.

Fabryka legendarnych zapalniczek o charakterystycznym dźwięku  (kliknięciu) przy otwieraniu znajduje się tylko jedna. W Pensylwanii w Bradford. Została założona w 1932 roku, kiedy George G. Blaisdell postanowił stworzyć dobrze wyglądającą i prosta w użyciu zapalniczkę, a przy okazji zarobić na jej sprzedaży. Uzyskał prawa do wiatroodpornej zapalniczki z wyjmowaną górą i postanowił ją ulepszyć. Od tamtego czasu projekt pozostaje niemalże niezmienny po dziś dzień. W 2007 roku wprowadzono model butanowy.

W 2007 roku fabryka w Bradford przeznaczyła jeden ze swoich budynków na miejsce, które można zwiedzać od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00, a w niedziele między 11:00 a 16:00. Można tu prześledzić historię tej amerykańskiej ikony.

A oto ciekawa i nietypowa reklama kultowego amerykańskiego produktu. Po jej obejrzeniu, nie jestem już tak pewna, czy nabędę jedną z nich:

zippo advertisement

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (1)
Zobacz także