31 maja pożegnaj się z Facebookiem

31 maja pożegnaj się z Facebookiem18.05.2010 08:13
Jakub Poślednik

Kilka dni temu zdanie “How do I delete my Facebook account” (Jak skasować konto na Facebooku) znajdowało się wśród 20 najczęściej wpisywanych do Google zapytań. Nic dziwnego. Kontrowersje które narastają wokół najnowszych zmian w polityce prywatności portalu (która obecnie jest już dłuższa niż konstytucja Stanów Zjednoczonych i oferuje ok. 50 ustawień oraz 170 opcji) mogą przyczynić się do największej emigracji użytkowników w historii portalu.

Kilka dni temu zdanie “How do I delete my Facebook account” (Jak skasować konto na Facebooku) znajdowało się wśród 20 najczęściej wpisywanych do Google zapytań. Nic dziwnego. Kontrowersje które narastają wokół najnowszych zmian w polityce prywatności portalu (która obecnie jest już dłuższa niż konstytucja Stanów Zjednoczonych i oferuje ok. 50 ustawień oraz 170 opcji) mogą przyczynić się do największej emigracji użytkowników w historii portalu.

Grupa niezadowolonych użytkowników Facebooka organizuje masowy exodus z platformy - używając jej własnych metod i narzędzi do koordynacji swoich działań. Ich strona QuitFacebookDay.com, przekonuje odwiedzających, by zobowiązali się do opuszczenia portalu dokładnie 31 maja 2010 r. Poza wpisaniem się na listę “uczestników wydarzenia”, można ustawić również emailowe przypomnienie (będzie wysłane 31 maja rano). Oczywiście inicjatywę można także odnaleźć na Facebooku :)

Dla wielu ludzi, powodem porzucenia Facebooka jest brak ochrony prywatności. To uzasadniona obawa, uważamy jednak, że problem prywatności jest tylko symptomem szerszego zestawu zagadnień. Obecne działania Facebooka nie będą miały dobrego wpływu na przyszłość internetu. Bardzo zależy nam na Sieci która będzie otwartym i bezpiecznym miejscem dla ludzi. Nie wygląda jednak na to, że kierunek w którym zmierza Facebook jest zbieżny z pozytywną przyszłością sieci, dlatego odchodzimy - czytamy na QuitFacebookDay.com.

Inicjatorzy akcji liczą zapewne, że uda im się namówić do odejścia wystarczająco wielu ludzi, by przyciągnąć uwagę właścicieli portalu. Jednak biorąc pod uwagę ilość użytkowników Facebooka (obecnie ok. 450 mln osób) w stosunku do potwierdzających chęć odejścia (w chwili pisania artykułu lekko ponad 3500) jest to mało prawdopodobne. Do magicznej granicy 1 procenta użytkowników brakuje im wciąż sporo osób.

Do 31 maja wciąż jednak daleko. Nie powinniśmy z góry przekreślać inicjatywy, raczej obserwować jak dalej potoczą się jej losy. Choć to co wydarzy się 31 maja jest raczej dość przewidywalne :) Kto wie, może wielu z was, drodzy Czytelnicy zechce dołączyć do grupy szczurów które zawsze pierwsze opuszczają okręt. Nie zrozumcie mnie źle, zdaniem wielu ludzi, Facebook nabiera bowiem wody już od dłuższego czasu.

Cytując klasyków punk rocka: “Should I stay or should I go?”

Źródło: wsj.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.