50 odrzuconych projektów gadżetów z Gwiezdnych wojen. George, dlaczego?

50 odrzuconych projektów gadżetów z Gwiezdnych wojen. George, dlaczego?28.02.2012 23:20
Marek Maruszczak

Wiele spośród gadżetów i zabawek zaprojektowanych na podstawie określonej licencji nigdy nie trafia do produkcji. Tak właśnie stało się z projektami, które znajdziecie w dzisiejszej galerii. Niektóre z nich są wyjątkowo fajne, inne trochę dziwne, ale wszystkie bez wyjątku stanowiłyby prawdziwą gratkę dla kolekcjonera gadżetów z Gwiezdnych wojen.

Odrzucone projekty gadżetów z Gwiezdnych wojen 1

Pamiętacie premierę pierwszej części nowej trylogii Gwiezdnych wojen? Zanim "Mroczne widmo" trafiło do kin, już dawno zostały przydzielone licencje na produkcję gadżetów związanych ze światem wykreowanym przez George'a Lucasa. Projekty zebrane w tym zestawieniu są efektem prac byłego twórcy zabawek i blogera Action Figure Insider - Jasona Meyera oraz jego kolegów.

Odrzucone projekty gadżetów z Gwiezdnych wojen 2

Projekty pochodzą z 1998 roku i zostały przygotowane z myślą o kampanii promocyjnej Pepsi na licencji Lucasfilm. Co ciekawe, propozycje gadżetów musiały być przygotowane, jeszcze zanim ich twórcy zobaczyli jakiekolwiek zdjęcia z planu najnowszej części gwiezdnej sagi. Z tego powodu zdecydowana większość gadżetów wykorzystuje wizerunki bohaterów z oryginalnej trylogii. Wyjątkiem jest Anakin Skywalker, którego zdjęcia zostały już w tym czasie opublikowane przez Lucasfilm.

Odrzucone projekty gadżetów z Gwiezdnych wojen 3

Różnorodność gadżetów wynika zarówno z pomysłowości projektantów, jak i modelu pracy narzuconego im przez Pepsi. Autorzy nie wiedzieli, do czego mają służyć gadżety ani jakim zakresem cenowym powinni kierować się podczas tworzenia propozycji dla klienta. Dlatego też przygotowano propozycje produktów, których koszt wahał się od kilkudziesięciu centów do kilkuset dolarów.

Odrzucone projekty gadżetów z Gwiezdnych wojen 4

Widząc odrzucony projekt piłki do kosza stylizowanej na gwiazdę śmierci, zapałałem do Goerge'a Lucasa prawie tak gorącą nienawiścią jak wtedy, gdy z kinowego ekranu po raz pierwszy spojrzała na mnie twarz Jar Jar Binksa. Nie było to do końca sprawiedliwe. Większość projektów została odrzucona na znacznie niższym poziomie i decydenci z Pepsi i Lucasfilm (nie mówiąc już o George'u) nawet ich nie widzieli. Szkoda, bo niektóre z nich są naprawdę ciekawe.

Odrzucone projekty gadżetów z Gwiezdnych wojen 5

Od powstania projektów minęło prawie 14 lat. W tym czasie niektóre pomysły niewykorzystane przez Pepsi doczekały się mniej lub bardziej udanej realizacji dzięki innym firmom. Na rynku wciąż jednak jest miejsce na kolejne gadżety ze świata Gwiezdnych wojen. Ja np. czekam na gwiazdę śmierci do koszykówki, a Wy?

Więcej odrzuconych projektów znajdziecie na facebookowym profilu Gadżetomanii.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.