8 pytań jakie powinien zadać webmaster swojemu klientowi

8 pytań jakie powinien zadać webmaster swojemu klientowi12.02.2010 13:00
Adam Kaczmarek

Najtrudniejszą częścią pracy każdego webmastera to zrozumienie potrzeb klienta i analiza jego wymagań i oczekiwań przed przystąpieniem do realizacji projektu. Wiele z nich jest porzucanych z powodu nierealnych zachcianek klientów ponieważ webmaster nie był świadomy prawdziwych potrzeb klienta i czasem swoich zdolności. Dlatego przy rozmowie może przydać się poniższe 8 pytań.

Najtrudniejszą częścią pracy każdego webmastera to zrozumienie potrzeb klienta i analiza jego wymagań i oczekiwań przed przystąpieniem do realizacji projektu. Wiele z nich jest porzucanych z powodu nierealnych zachcianek klientów ponieważ webmaster nie był świadomy prawdziwych potrzeb klienta i czasem swoich zdolności. Dlatego przy rozmowie może przydać się poniższe 8 pytań.

  1. Jaki ma być profil twojej strony?[/h3]Musisz znać cel jaki ma spełniać. Czy to ma być jakiegoś rodzaju portal społecznościowy, czy to ma być blog, czy też sklep Internetowy.

2. Jaki ma być target?

Cały wygląd zależy od grupy docelowej, do której kierowana jest strona. Czy jest ona skierowana do osób starszych, którzy nie lubią jasnych, krzykliwych kolorów czy strona jest robiona pod np. dzieci, które preferują dużą ilość kolorów i animacje flash.

3. Jakie narzędzia/gadżety ma posiadać strona?

To pytanie powie Ci jaką wiedzę posiada twój klient i czy wcześniej zrobił jakieś badania przed podjęciem projektu. Wielu klientów nie ma o tym bladego pojęcia i wymyślają kosmiczne rzeczy, o których nawet w NASA nie słyszeli. Więc dobrą sprawą będzie jeśli wytłumaczysz jakie narzędzia można dodać, a które są całkowicie zbędne.

4. Czy jest pan/i w stanie pokazać mi serwisy konkurencji?

Każdy klient chce aby jego strona było milion razy lepsza od serwisów konkurentów. Przeglądając ich strony dowiesz się jak zaawansowany będzie projekt.

5. Jakie są pana/pani ulubione strony i dlaczego?

Zapytaj klienta o to, jakie strony w Internecie ogląda, czytuje. Te strony pomogą ci w zrozumieniu tego jaki gust posiada klient i co uważa za ładną i wartościową stronę. Niektórzy z nich patrzą bardziej na stronę wizualną, a niektórzy bardziej pragną prostotę, ale wysoki poziom usability.

6. Czy rozumie pan/i proces tworzenia witryny Internetowej?

Tworzenie strony to nieraz ciężki proces i wymaga czasu i weny. Postaraj się, aby klient zdawał sobie z tego sprawę i dał Ci wolną rękę, przy projektowaniu.

7. Jaki jest termin wykonania i budżet projektu?

Najważniejsze pytanie. Czyli ile kasy klient jest w stanie wydać no i w jakim czasie chce, aby strona była gotowa do odbioru. Musisz to wiedzieć zanim podejmiesz decyzje o wykonaniu zleconej pracy.

8. W jaki sposób możemy się kontaktować?

Głównie, komunikacja z klientami odbywa się via e-mail lub komunikator. Jest to dość wygodna forma, kiedy dochodzi do "konfrontacji". Czasem też łatwiej jest coś komuś wytłumaczyć pokazując jakiś zrzut ekranu niż rozmawiając przez telefon.

Masz jeszcze jakieś ciekawe pytania, które zadajesz swoim klientom? Daj znać w komentarzach.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.