Absurdalne zasady serwisu. Jak Sony traktuje klienta?

Absurdalne zasady serwisu. Jak Sony traktuje klienta?10.06.2011 08:32
Uważaj! Nie porysuj obudowy! (Fot. Flickr/alv1nW/Lic. CC by)

Ile może kosztować sprawdzenie, czy pokrywa laptopa jest porysowana? W tym przypadku wiele słów krytyki zebrała firma Sony. Czy zasłużenie? Przekonaj się, jakie standardy i ceny obowiązują w jej serwisie.

Ile może kosztować sprawdzenie, czy pokrywa laptopa jest porysowana? W tym przypadku wiele słów krytyki zebrała firma Sony. Czy zasłużenie? Przekonaj się, jakie standardy i ceny obowiązują w jej serwisie.

Jeden z użytkowników Wykopu opisał swoje perypetie z laptopem Sony Vaio. Górna część budowy notebooka została porysowana. Ponieważ gwarancja nie obejmowała tego typu uszkodzeń, właściciel laptopa postanowił dowiedzieć się, czy ewentualna samodzielna wymiana uszkodzonego elementu nie spowoduje utraty gwarancji.

Odpowiedź Sony była jednoznaczna - odkręcenie demontowalnej pokrywy laptopa spowoduje utratę gwarancji. Jak trafnie zauważył internauta:

Od dołu nie mają problemu aby rozkręcać lapka a pokrywy to już nie można :/

Aby nie stracić gwarancji, konieczne okazało się zlecenie wymiany uszkodzonego elementu w serwisie Sony. Ten rządzi się jednak dość specyficznymi prawami.

Firma zażyczyła sobie przedpłaty w wysokości 420 złotych. Za tę kwotę właściciel laptopa otrzymałby przyjęcie sprzętu do centrum napraw Sony i diagnostykę – czyli w tym wypadku rzut oka na obudowę i stwierdzenie „Porysowana!”.

To jednak nie wszystko. W przypadku zakwalifikowania laptopa do naprawy jego właściciel musiałby zapłacić po raz kolejny – tym razem za część i jej wymianę.

Kończąc opis swoich perypetii, niezadowolony użytkownik Sony Vaio wyraził nadzieję, że:

...ktoś w Sony to przeczyta i puknie się w głowę, bo według mnie cena za tę usługę to skandal.

Trudno się z nim nie zgodzić. Być może odpowiedź, którą otrzymał, wynika ze ścisłego stosowania wewnętrznych procedur firmy, obliczonych na skomplikowane, wymagające wiedzy i szczegółowej diagnostyki naprawy.

Nic jednak nie tłumaczy pracownika odpowiedzialnego za obsługą klienta – można odnieść wrażenie, że odpowiedź na konkretny, opisany przez użytkownika laptopa problem została napisana metodą kopiuj/wklej.

W tej kwestii zdecydowanie lepszą jakością obsługi wykazał się Dell – o budzącym uznanie podejściu do klienta w tej firmie możecie przeczytać w jednym z wcześniejszych artykułów. Nic dziwnego, że Sony od kilku tygodni znajduje się na celowniku hakerów - może są to wściekli z powodu marnej obsługi byli klienci? ;)

Źródło: Wykop

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.