Amerykański Box Office: Mrocznego Rycerza nikt nie pokona!

Amerykański Box Office: Mrocznego Rycerza nikt nie pokona!28.07.2008 12:00
Łukasz Mantiuk

Za nami drugi weekend panowania Mrocznego Rycerza. Na ekranach jest już 10 dni i każdy kolejny był nowym rekordem. Mieliśmy również dwie nowości, z czego jedna poradziła sobie bardzo słabo. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami Box Office w USA weekendu 25 ? 27 lipca.

Za nami drugi weekend panowania Mrocznego Rycerza. Na ekranach jest już 10 dni i każdy kolejny był nowym rekordem. Mieliśmy również dwie nowości, z czego jedna poradziła sobie bardzo słabo. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami Box Office w USA weekendu 25 ? 27 lipca.

.

  1. pełen rekordów. Oprócz bicia sum poszczególnych dni, Batman ma na swoim koncie dwa ważne rekordy. Pierwszy z nich to najlepszy drugi weekend ? poprzednie Shrek 2 zarobił ponad 72 milionów podczas drugiego weekendu wyświetlania, teraz Mroczny Rycerz przebił to sumą 75, 6 miliona dolarów.

Ale to nie wszystko, tak jak wszyscy przewidywali od piątku, The Dark Knight pobił rekord najszybszego uzbierania 300 milionów. Udało mu się to w 10 dni, a poprzednio, Piraci z Karaibów: Na Krańcu Świata potrzebowali na to aż 16 dni. W sumie, na swoim koncie, druga część przygód Człowieka Nietoperza wg Christophera Nolana ma wspaniałe 314, 2 miliona dolarów i zajmuje 23 miejsce na liście najlepiej zarabiających filmów wszechczasów w USA.

Przy tak świetnych wynikach wracają wcześniej zadawane pytania ? czy Mroczny Rycerz pokona Titanica? Synoptycy z USA pewni są, że Człowiek Nietoperz wbije się na miejsce drugie i przebije Gwiezdne Wojny - Epizod 4: Nowa nadzieja, które zajmują to miejsce z sumą 460, 9 miliona dolarów od dawna. Do pokonania *Titanica *potrzeba minimum 600, 7 mln $, bo tyle właśnie ma ten film.

.

  1. . Tak się jednak nie stało. Takie wyniki mogą skusić polskich dystrybutorów i pokazać film w naszych kinach ? przypomnę, że nie ma on jeszcze ani polskiego tytułu, ani daty premiery. Czy teraz się to zmieni?

.

  1. podczas drugiego weekendu zanotowała spadek o 35, 6% i zarobiła 17, 8 mln $. Tym samy po dwóch weekendach na swoim koncie ma 62, 7 miliona dolarów. Warto dodać, że znacznie lepiej radzi sobie poza Stanami, gdzie ma już 72, 6 mln \(- tryumfy film święci w rodzinnym kraju Abby, Szwecji, oraz w Niemczech, gdzie zespół był i jest bardzo popularny. Łącznie składa się to na doskonałe 135, 3 miliona dolarów. Rok temu, inny musical, [*Lakier do włosów*](http://niezlekino.pl/2008/07/25/bedzie-lakier-do-wlosow-2/), zarobił łącznie 200, 6 mln\) na całym świecie, z czego jednak lepiej radził sobie na rynku amerykańskim (118, 8 mln $). Jak widać w przypadku Mamma Mii! będzie odwrotnie.

.

  1. . Kolejny film korzystający z popularności serialu nie odniósł sukcesu, baa, można nawet powiedzieć, że poniósł porażkę. Przy budżecie 30 mln $, zarobił słabe 10, 2 mln $. Pierwszy film, który premierę miał w 1998 roku, na starcie zarobił 30, 1 mln $. Następnie w USA uzbierał 83, 8 mln $, na całościowy wynik zatrzymał się na sumie 189, 1 miliona dolarów. Teraz już wiadomo, że druga część na pewno nie przebije tej kwoty.

Co prawda nie jest to taka porażka, jaką poniósł w tym roku Speed Racer, jednak na dzień dzisiejszy można śmiało powiedzieć, że wśród niewypałów tego roku mamy Speed Racera, The Love Guru, Mów mi Dave i właśnie Z archiwum X.

.

  1. czy Mroczny Rycerz, ale mimo wszystko, zaskakujący). Podczas 3 weekendu wyświetlania, film dorzucił do swojego konta 9, 4 miliona dolarów i tym samym ma na nim 60, 1 mln $. Czyli odrobinę więcej niż budżet, który wynosił okrągłe 60 mln $. I tak jak tydzień temu przewidywałem, film pokonał Szczęki 3D i znajduje się właśnie na 6 miejscu wszystkich filmów w 3D. Aby wspiąć się na miejsce 5, potrzebuje on około 5 milionów, z czym raczej problemów nie będzie (na miejscu 5 obecnie znajduje się Hannah Montana 3D z sumą 65, 2 mln)

.

Na dalszych miejscach mamy Hancocka, który zarabiając ponad 8 milionów dolarów przekroczył już sumę 200 mln \((386, 1 mln\) na całym świecie). Do tej granicy zbliża się również Wall-E, który ma na swoim koncie 195, 2 mln \((6, 3 w ten weekend). Nadal duże spadki notuje [*Hellboy 2 ? Złota Armia*](http://niezlekino.pl/2008/07/14/amerykanski-box-office-hellboy-poradzil-sobie-z-konkurencja/) ? 51% w ten weekend i tylko 4, 9 mln\) zarobione. Źle poradziła sobie animacja Małpy w kosmosie, tydzień temu debiutowała na 7 miejscu, teraz jest już na 9, za tydzień pewnie w ogóle wypadnie z TOP10. Stawkę zamyka Wanted ? Ścigani z 2, 7 mln \(podczas tego weekendu i sumą 128, 6 mln\).

Za tydzień czekają nas dwie nowości. Komediodramat Swing Note z Kevinem Costnerem w roli głównej, oraz trzecia część Mumii, o pełnym tytule Mumia: Grobowiec Cesarza Smoka ? warto zauważyć, ze Mumia tego samego dnia ma również premierę w Polsce.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.