Android ma duże kłopoty w USA. Czy może zniknąć z rynku?

Android ma duże kłopoty w USA. Czy może zniknąć z rynku?26.04.2012 12:36
Właściciele urządzeń z Androidem to w USA mniejszość (Fot. Flickr/Johan Larsson/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Google chwalił się niedawno, że każdego dnia na całym świecie aktywowanych jest 850 tys. urządzeń z Androidem. Ale gigant z Mountain View i tak ma spory problem, którego nie umie przeskoczyć. Ten problem nazywa się rynek amerykański i niektórzy już wieszczą, że może nawet doprowadzić Androida do upadku.

Google chwalił się niedawno, że każdego dnia na całym świecie aktywowanych jest 850 tys. urządzeń z Androidem. Ale gigant z Mountain View i tak ma spory problem, którego nie umie przeskoczyć. Ten problem nazywa się rynek amerykański i niektórzy już wieszczą, że może nawet doprowadzić Androida do upadku.

O ile w Polsce czy w ogóle w Europie łatwiej spotkać właściciela smartfona z Androidem niż kogoś, kto ma iPhone'a, o tyle w USA jest dokładnie na odwrót. Wielu Amerykanów to prawdziwi wyznawcy gadżetów z jabłuszkiem i nie jest w stanie tego zmienić fakt, że urządzenia innych marek są często naprawdę dobrym wyborem.

Zbliża się koniec Androida - straszy Business Insider i podaje za "Forbesem" dane dotyczące sprzedaży urządzeń mobilnych. Okazuje się, że jeszcze w zeszłym roku w I kwartale Apple miał 36% udziału w rynku smartfonów. Teraz kontroluje już 59% rynku (a w ostatnim kwartale 2011 roku kontrolował aż 63% rynku).

Z kolei sprzedaż smartfonów innych marek niż Apple spadła w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku o 38%. Dane "Forbesa" pochodzą od trzech największych telekomów w USA (Sprint, Verizon, AT&T) i oczywiście nie muszą być superdokładne.

Fot.
Fot.

Niewątpliwie pokazują pewien trend i jest to trend dość fatalny dla Google'a. Business Insider oczywiście wie, że poza Ameryką wygląda to trochę inaczej. Jednak i tak uważa, że klienci dali Androidowi wielką czerwoną kartkę. Ba, to może być dla niego początek końca.

W końcu jest oczywiste – to znów zdanie redaktorów Business Insidera, nie moje – że ludzie po prostu wolą iPhone'a od innych smartfonów. Są przyzwyczajeni do iOS-a, chcą urządzenia z iOS-em, a nie czymś, czego nie znają. Apple zdecydowanie wygrywa w USA nie tylko na rynku smartfonów, ale i tabletów.

Prawdę mówiąc, nie do końca wiem, co o tych danych sądzić. Owszem, ja żyję w świecie, gdzie niemal wszyscy mają smartfony z Androidem, a iOS-a widuję raczej od święta niż na co dzień i nie widzę w nim nic nadzwyczajnego. Ale amerykański rynek ma znaczenie dla Google'a. Jeśli klienci w tym tempie będą odwracać się od Androida, firma z Mountain View naprawdę będzie miała problem.

Mam wrażenie, że Business Insider trochę przesadza, bo widzi problem z innej perspektywy niż mieszkańcy innych państw niż USA. Faktem jednak jest, że Android nie jest w stanie zbudować we własnym kraju silnej marki. Może więc jest trochę racji w tym, co pisze Business Insider? Jak sądzicie, czy faktycznie jest możliwe, że Android zniknie, bo ma poważny kłopot z przebiciem się w Stanach Zjednoczonych?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.