Apple kontratakuje. iPhone 6, niesamowity Apple Watch i nowa płyta U2!

Apple kontratakuje. iPhone 6, niesamowity Apple Watch i nowa płyta U2!09.09.2014 22:10

W branży technologicznej kto nie idzie do przodu, ten się cofa. Apple stał ostatnio w miejscu – całkowicie nowy produkt z nadgryzionym jabłkiem zaprezentowano aż cztery lata temu, a od tamtego czasu firma wypuszczała na rynek jedynie nowe wersje znanych urządzeń. Nic zatem dziwnego, że od dzisiejszej konferencji Apple’a wielu oczekiwało bardzo wiele. Czy firma z Cupertino tym razem przekroczyła oczekiwania?

iPhone 6 i iPhone 6 Plus

Zgodnie z wcześniejszymi spekulacjami iPhone doczekał się większego ekranu. A właściwie większych, bo Apple zaprezentowało dwa nowe iPhone’y – iPhone’a 6 z ekranem o przekątnej 4,7 cala i iPhone’a 6 Plus, którego za sprawą 5,5 calowego ekranu wkracza do segmentu phabletów.

Co oferują oba urządzenia? Apple po raz kolejny postawił na smukłość. Wyposażony w 4,7-calowy ekran o rozdzielczości 1334 x 750 iPhone 6 jest jeszcze cieńszy od poprzednika. 6,9 milimetra naprawdę robi wrażenie. Niewiele ustępuje mu iPhone 6 Plus. Przy 5,5-calowym ekranie o rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli mierzy tylko 7,1 milimetra.

W środku znajdziemy m.in. 64-bitowy układ Apple A8, wykonany – co podkreślał producent – w procesie technologicznym 20 nm i zbudowany z 20 mln tranzystorów. Atutem ma być również nowy GPU zapewniający 84-krotny wzrost prędkości w porównaniu z pierwszym iPhone’em. Brzmi nieźle, choć moim zdaniem taki sposób prezentacji danych niewiele mówi nam o samym urządzeniu.

Istotne są za to wbudowane funkcje, w tym m.in. czujnik rozpoznający aktywność użytkownika oraz barometr, śledzący wysokość, na jakiej znalazł się telefon - wygląda na to, że amatorzy lifeloggingu powinni być zadowoleni.

Kamera marzeń?

Niewielka grubość oznacza, że na akumulator nie ma w środku wiele miejsca, ale Apple postarał się rozwiać te obawy – nowe telefony mają zapewnić 14 godzin rozmów w trybie 3G. Co istotne, w środku znajdziemy moduł LTE, a lepszą jakość połączeń ma zapewnić usługa Voice over LTE. Szybką łączność ma zapewnić również WiFi 802.11 ac wraz z funkcją WiFi calling.

Zdecydowanie podoba mi się strategia, przyjęta przez Apple’a w przypadku wbudowanych kamer – firma odpuściła bezsensowne licytowanie się na liczbę megapikseli. 8 mpx może wydawać się skromną propozycją, ale to nie wielkość matrycy decyduje o jakości zdjęcia. Apple postawił na nowy sensor i procesor obrazu, optykę o jasności f/2.2, szybszy autofocus, lepsze algorytmy odszumiające i cyfrowa (iPhone 6) lub optyczną (iPhone 6 Plus) stabilizację obrazu.

Atutem jest również możliwość rejestrowania wideo o jakości 1080p z prędkością 60 klatek na sekundę. W trybie slow motion wartość ta rośnie aż do 240. Znacznie lepsza ma być również przednia, 3,2-megapikselowa kamera, zbierająca o 81 proc. więcej światła od poprzedniczki.

iPhone 6 Official Presentation

Nowe iPhone’y mają trafić do sprzedaży 19 września, początkowo w 8, a do końca roku w 115 krajach. Na rynku amerykańskim iPhone 6 w wersji 16 GB wraz z dwuletnią umową z operatorem będzie kosztował 199, a iPhone 6 Plus 299 dolarów. Zwraca uwagę brak wersji 32 GB – oba telefony będą oferowane z pamięcią 16, 64 i 128 GB.

Apple Watch

Smartwatch Apple’a przestał w końcu być jedynie mglistą spekulacją. Wydaje się, że i tym razem firma z Cupertino postanowiła podejść do tematu po swojemu. Już na pierwszy rzut oka uwagę zwraca design. Metalowa obudowa kryje prostokątny ekran pokryty szafirowym szkłem, a producent przewidział dla zegarka szeroki wybór pasków i bransolet.

Co istotne, poza dotykowym ekranem, rozpoznającym siłę nacisku, Apple Watch został wyposażony w znane z tradycyjnych zegarków pokrętło, które ma służyć m.in. do skalowania różnych elementów i do przewijania ekranu. Zastanawia mnie jednak fakt, jak mają korzystać z niego osoby, noszące zegarek na prawym nadgarstku.

Akumulator ma wystarczyć na cały dzień pracy urządzenia, a Apple Watch ma być ładowany indukcyjnie. Aby w pełni korzystać z możliwości zegarka, trzeba będzie mieć przy sobie telefon – to on będzie udostępniał dla zegarka połączenie z Internetem i GPS.

Nie tylko lifelogging

Apple Watch ma ułatwić codzienne czynności – chodzi nie tylko o obsługę Twittera czy powiadomień, ale coś pożytecznego, jak rezerwowanie hoteli, obsługa płatności Apple Pay, nawigacja czy odszukanie zaparkowanego samochodu. Jak przystało na tę klasę gadżetów, nie mogło zabraknąć monitorowania aktywności użytkownika – zarówno codziennych czynności, jak i sportu.

Użytkownik smartwatcha będzie mógł skorzystać z asystenta głosowego Siri, a zegarek będzie obsługiwał zewnętrzne aplikacje. Ma być dostępny na rynku w kilku wersjach i dwóch rozmiarach. Ma trafić do sprzedaży na początku 2015 roku, a najtańszą wersję wyceniono na 349 dolarów.

U2 dla każdego

Nowy album U2 trafił do wszystkich użytkowników iTunes.
Nowy album U2 trafił do wszystkich użytkowników iTunes.

Zaplanowano także miły gest w stronę użytkowników iTunes. Wraz z zakończeniem konferencji każdy z nich otrzymał w prezencie nowy album U2. A U2 ustanowił tym samym nowy rekord, trafiając z nową płytą do pół miliarda użytkowników.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.