Patent Apple: przymusowe oglądanie reklam w systemie operacyjnym

Patent Apple: przymusowe oglądanie reklam w systemie operacyjnym24.10.2009 19:35
Gniewomir Świechowski

O tym jakim idiotyzmem są patenty programowe już pisałem, ale Apple podniosło poziom absurdu do kwadratu, patentując pomysł na system operacyjny zmuszający użytkownika do oglądania reklam.

O tym jakim idiotyzmem są patenty programowe już pisałem, ale Apple podniosło poziom absurdu do kwadratu, patentując pomysł na system operacyjny zmuszający użytkownika do oglądania reklam.

Autorem patentu na "Reklamy w Systemie Operacyjnym" jest sam Steve Jobs. System miałby być znacznie tańszy niż normalnie lub zupełnie darmowy, ale użytkownik byłby zmuszony do oglądania reklam. Funkcjonalność systemu miałaby być ograniczona do czasu wywiązania się z tego przykrego obowiązku.

Idea nie jest nowa, ponieważ próbowano ją wprowadzić w życie już 10 lat temu. Firma Free-PC rozdawała komputery z dyskami wypchanymi reklamą, która była wyświetlana w ramce otaczającej obszar roboczy. Do użytkowników trafiło około 30 tysięcy takich maszyn, zanim Free-PC znikło ze sceny wchłonięte przez emachines.

Nie spodziewam się, aby Apple zdecydowało się tą ideę realizować, ponieważ użytkownicy cierniący na brak gotówki firmy Jobsa zdecydowanie nie interesują, a trudno się spodziewać by ktokolwiek z pieniędzmi i przy zdrowych zmysłach chciał narażać się na niewygody związane z oglądaniem rozpraszających reklam podczas pracy.

Inną kwestią jest bezpieczeństwo takiego systemu, który najprawdopodobniej wzorem działających w internecie sieci reklamowych wyświetlałby materiały przygotowane przez inne - niekoniecznie uczciwe - firmy. Problem znają webmasterzy, na których stronach pojawiły się bez ich wiedzy reklamy zawierające niebezpieczny kod przekierowujący na strony przestępców.

Nie są to akademickie rozważania w kontekście planów Microsoftu, który na podobnej zasadzie zamierza w wyświetlać reklamy w Microsoft Office 2010 Starter, czyli najuboższej i darmowej wersji pakietu, która swoją ograniczoną funkcjonalnością i reklamami ma zachęcać do płatnej przesiadki na pełną.

Osobiście nie wyobrażam sobie pracy w środowisku błyskającym reklamami viagry i suplementów diety, a już tym bardziej trafia mnie szlag na myśl, że nie mógłbym decydować o tym co i kiedy jest w nim wyświetlane/uruchamiane. A wy?

Źródło: engadgetWykop

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.