Apple wypuścił pierwszą reklamę iPada [wideo]

Apple wypuścił pierwszą reklamę iPada [wideo]08.03.2010 20:00
Paweł Piejko

Zdawałoby się, że taka ceremonia jak rozdanie Oscarów to święto sztuki filmowej i nie powinna mieć wiele wspólnego z gadżetami i technologią. Gdy jednak dostrzega się wśród obecnych Steve'a Jobsa, można się spodziewać, że Apple także znajdzie się na świeczniku. No i się znalazł.

Zdawałoby się, że taka ceremonia jak rozdanie Oscarów to święto sztuki filmowej i nie powinna mieć wiele wspólnego z gadżetami i technologią. Gdy jednak dostrzega się wśród obecnych Steve'a Jobsa, można się spodziewać, że Apple także znajdzie się na świeczniku. No i się znalazł.

Oczywiście - bez dalece rozwiniętej technologii nie byłoby takich filmów jak Avatar i wielu innych. Być może więc kontekst wyświetlenia pierwszej reklamy najnowszego gadżetu Apple, rozpalającego wyobraźnię iPada, był jak najbardziej trafny. Tymczasem jednak reklama okazała się raczej prosta i z pewnością nie będzie wspominana tak, jak słynna "big brotherowa" reklama Maca z 1984 roku.

Reklama prezentuje iPad jako urządzenie służące do prywatnej, osobistej rozrywki. iPad prezentuje mężczyzna, który przegląda z jego pomocą filmy wideo, New York Times, sprawdza maila, czy czyta e-książki. Krótko mówiąc - nic nadzwyczajnego i żadna rewolucja.

Być może jednak skromność reklamy jest uzasadniona? Wskazywałoby to na chęć wykreowania z iPada gadżetu mainstreamowego, dla każdego, co być może okaże się skuteczne. Jednak początkowa cena iPada - 499$ (USA) - z pewnością to założenie utrudni.

Wykorzystanie tak ekscytującego wydarzenia, jak rozdanie Oscarów, do pierwszej promocji nowego gadżetu nie jest niczym nowym. Podczas wcześniejszej gali rozdania Oscarów, Apple promował iPhone. Niewątpliwie - w sposób całkiem skuteczny. Natomiast legendarna reklama Macintosha wyreżyserowana przez Ridleya Scotta z 1984 roku została wyemitowana w trakcie finału rozgrywek NFL, słynnego Super Bowl. Hasło: "24 stycznia dowiecie się dlaczego rok 1984 nie będzie jak Rok 1984" rozpaliło w latach 80 wyobraźnię milionów ludzi.

Źródło: guardian

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.