Bogatsi wybierają Google+? Zaskakujące wyniki badań

Bogatsi wybierają Google+? Zaskakujące wyniki badań14.08.2011 16:32
Dwójka dzieci, dobra praca, dom z ogrodem i konto Google+? (Fot. Flickr/Studio Amore/Lic. CC by-nd)

Gdy rywalizacja o prymat wśród sieciowych społeczności rozgrywała się pomiędzy MySpace’em i Facebookiem, często akcentowano różnice ekonomiczne i demograficzne, dzielące użytkowników obu serwisów. Czy Google+ podąża drogą, którą niegdyś przebył Facebook?

Gdy rywalizacja o prymat wśród sieciowych społeczności rozgrywała się pomiędzy MySpace’em i Facebookiem, często akcentowano różnice ekonomiczne i demograficzne, dzielące użytkowników obu serwisów. Czy Google+ podąża drogą, którą niegdyś przebył Facebook?

Najnowsze badania przeprowadzone przez Experian Hitwise ujawniają interesującą przewagę, którą krótkim czasie wypracował serwis społecznościowy Google’a.  Okazuje się, że w porównaniu z Facebookiem Google+ może liczyć na znacznie większe zainteresowanie ze strony zamożnych, posiadających rodziny, mieszkańców amerykańskich przedmieść.

Badanie określa te osoby jako „dobrze prosperujące małżeństwa z dziećmi i w średnim wieku, których życie koncentruje się w bogatych przedmieściach”. Choć grupa ta stanowi tylko niecałe 3 proc. użytkowników Google+ to jest – proporcjonalnie – znacznie większa niż na Facebooku, gdzie zalicza się do niej zaledwie 0,7 proc. internautów

Przypomina to nieco sytuację z czasów, gdy Facebook nawiązywał walkę z dominującym serwisem MySpace. Platforma Marka Zuckerbera mogła wówczas liczyć na większe zainteresowanie ze strony dobrze wykształconych i zamożniejszych użytkowników Sieci.

O ile w przypadku Facebooka łatwo wytłumaczyć ten fakt jego pierwotną grupą docelową, którą byli studenci amerykańskich uczelni, trudno znaleźć podobne wytłumaczenie dla serwisu Google’a. Fakty są jednak jednoznaczne – zamożni Amerykanie stanowią większą grupę wśród użytkowników Google+.

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.