Bohaterska postawa ekipy Apple'a w Tokio [wideo]

Bohaterska postawa ekipy Apple'a w Tokio [wideo]16.03.2011 12:15
Fot. shoottokyo.com
Paweł Żmuda

Mainstreamowe media skupiają się na raportach dotyczących ofiar, strat materialnych i zagrożenia wywołanego awarią elektrowni Fukushima. Niestety, dziennikarze zapominają o przeżyciach jednostek. Interesującymi kulisami japońskiej tragedii podzielił się właśnie manager sklepu Apple Store w Tokio. Jak koncern Jobsa pomógł zwykłym ludziom?

Mainstreamowe media skupiają się na raportach dotyczących ofiar, strat materialnych i zagrożenia wywołanego awarią elektrowni Fukushima. Niestety, dziennikarze zapominają o przeżyciach jednostek. Interesującymi kulisami japońskiej tragedii podzielił się właśnie manager sklepu Apple Store w Tokio. Jak koncern Jobsa pomógł zwykłym ludziom?

Jak większość sklepów w handlowej dzielnicy Tokio, placówka Apple'a była otwarta w czasie trzęsienia ziemi. Zamiast uciekać w popłochu, pracownicy Apple Store pomogli ludziom zejść na pierwsze piętro sklepu. Tam pod masywnymi drewnianymi stołami, na których eksponowane są najlepsze produkty, udało się znaleźć schronienie podczas wstrząsów. Po trzęsieniu nie zamknięto placówki. Ludzie mogli wejść do sklepu i znaleźć schronienie nawet podczas silnych wstrząsów wtórnych.

Historię związaną ze sklepem Apple'a w liście do swojego przyjaciela - współzałożyciela serwisu Digg - szeroko opisał manager sklepu w Tokio. Co tak właściwie się stało? Dlaczego nie zamknięto placówki?

宮城北部 地震 そのとき秋葉は!

Po trzęsieniu ziemi w handlowej dzielnicy Tokio utknęło bardzo wiele osób. Zamknięto linie kolejowe, pojawiły się problemy z łącznością telefoniczną. Setki osób weszły do sklepu Apple'a w poszukiwaniu schronienia i kontaktu ze światem. W Tokio bardzo trudno o bezpłatny punkt dostępu do Sieci - jednym z niewielu darmowych hotspotów był ten w placówce Apple'a.

W sklepie zgromadziło się wiele osób, które przy użyciu iPadów, iPhone'ów, Maców, a nawet telefonów z Androidem dzieliły się wiadomościami o trzęsieniu. Personel sklepu przygotował dla nich ładowarki i przedłużacze. Do kontaktu ze światem używano usługi Facetime, Facebooka i Twittera.

Earthquake Tokyo March 11, 2011

Z powodu zatłoczonych dróg i zajętych hoteli wiele osób pracujących w Tokio musiało spędzić noc bez dachu nad głową. Koncern z Cupertino pozwolił wszystkim swoim pracownikom i ich rodzinom na spędzenie nocy w sklepach i biurach Apple'a. Kadra kierownicza firmy zadbała o to, by w sklepach nie zabrakło żywności i napojów.

Podczas trzęsienia Japonię wizytował jeden z zarządców Apple'a odpowiedzialny za polityką personalną oraz szef sprzedaży oddziałów w Kraju Kwitnącej Wiśni. Nawet najwyżej postawieni pracownicy firmy Jobsa pojawili się na noc w sklepie. Kierownictwo koncernu zapowiedziało, że każdy, kto chce wrócić do domu na własną rękę, może opuścić sklep, a firma pokryje wszelkie koszty związane z dojazdem, wyżywieniem lub nawet wynajętym hotelem. W ciągłym kontakcie z pracownikami w Tokio pozostawali zarządcy Apple'a z Londynu i Cupertino.

Earthquake in Tokyo, Japan 03.11.11

Ekipa sklepu w handlowej dzielnicy Tokio była na posterunku po zamknięciu placówki. Do trzeciej w nocy pracownicy Apple'a pomagali w konfigurowaniu iPhone'ów i pokazywali, jak korzystać z usług zapewniających ciągły kontakt.

W związku z zagrożeniem toksycznymi opadami szefostwo Apple'a pozwoliło managerowi sklepu na opuszczenie kraju lub miasta bez groźby utraty posady.

W chwilach największego zagrożenia w Japonii zdobycze nowoczesnej technologii okazały się ratunkiem dla wielu osób. Za pomocą portali społecznościowych wiele osób mogło przecież poinformować swoich bliskich i przyjaciół o tym, że nic im się nie stało. Przy okazji ogromnej tragedii okazało się także, że nawet jedna z największych korporacji na świecie ma ludzką twarz.

Źródło: kevinrose

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.