Caffeine - nowy, szybszy silnik Google

Caffeine - nowy, szybszy silnik Google09.06.2010 12:44
Fot. googleblog.blogspot.com
Mateusz Nosel

Najpopularniejsza wyszukiwarka doczekała się oficjalnej implementacji nowego silnika Caffeine, który testowany był już od sierpnia ubiegłego roku. Według twórców narzędzia strony będą indeksowane nawet o 50% szybciej niż w poprzednim mechanizmie, a to gwarantuje świeższe wyniki i szybsze dotarcie do nowych treści w internecie.

Najpopularniejsza wyszukiwarka doczekała się oficjalnej implementacji nowego silnika Caffeine, który testowany był już od sierpnia ubiegłego roku. Według twórców narzędzia strony będą indeksowane nawet o 50% szybciej niż w poprzednim mechanizmie, a to gwarantuje świeższe wyniki i szybsze dotarcie do nowych treści w internecie.

Informacja o wdrożeniu nowego mechanizmu indeksowania Caffeine, pojawiła się na oficjalnym blogu Google. Testy silnika Caffeine w zamkniętym gronie rozpoczęły się w sierpniu 2009 roku, a pod koniec roku niewielka liczba internautów mogła już korzystać z nowego rozwiązania, dzięki wprowadzeniu silnika do jednego z serwerów Google. Dopiero teraz mechanizm został udostępniony dla wszystkich internautów.

Zmiany nie są widoczne dla oka, bo każdy silnik jest ukryty pod maską. Tak też jest w tym przypadku, ale powinniśmy zauważyć różnicę w wynikach wyszukiwania. Nowy mechanizm sprawdzi się szczególnie w indeksowaniu wiadomości z serwisów społecznościowych, komentarzy, wpisów na blogach i mikroblogach oraz tematów na forach dyskusyjnych. Według statystyk Google, nowy silnik indeksuje nawet kilka tysięcy informacji na sekundę, a obecna baza danych zajmuje 100 milionów GB danych. Każdego dnia pojemność ta będzie wzrastać o setki tysięcy gigabajtów.

Na blogu Google, twórcy podkreślają różnicę między starym a nowym silnikiem wyszukiwarki. Ten poprzedni choć był wielowarstwowy, to odświeżanie poszczególnych warstw następowało z różną częstotliwością, co było przyczyną dość dużych opóźnień w dostarczaniu świeżych informacji. Caffeine analizuje witryny inaczej. Silnik sprawdza mniejsze fragmenty stron i na bieżąco aktualizuje indeks, tak by prezentować najbardziej aktualne materiały.

Ciekawe jak na nowe rozwiązanie Google zareagują webmasterzy, którzy przez lata walczyli o wysoką pozycję w wyszukiwarce. Czy jest się czego obawiać, czy nasze strony "polecą w dół"? Zauważyliście różnicę w pozycji waszych stron w wynikach wyszukiwania?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.