Cały świat klika “lubię to” !

Cały świat klika “lubię to” !29.04.2010 09:34
Joanna Szczepaniak

Od chwili, kiedy Facebook poinformował o swoich globalnych planach wdrożenia buttona „lubię to”, a świat zelektryzowało pojawienie się Open Graph, w sieci nagle zaczęły powstawać platformy „pozafacebookowe”, zrzeszające „lajkowiczów”.

Od chwili, kiedy Facebook poinformował o swoich globalnych planach wdrożenia buttona „lubię to”, a świat zelektryzowało pojawienie się Open Graph, w sieci nagle zaczęły powstawać platformy „pozafacebookowe”, zrzeszające „lajkowiczów”.

Jeszcze całkiem niedawno trzeba było kogoś bliżej poznać, aby dowiedzieć się o nim czegoś więcej. Teraz teoretycznie każdy może dowiedzieć się tego co lubimy, począwszy od upodobań kulinarnych,  kończąc na politycznych, a wszystko przez szaleństwo „lajkowania”. Nasze preferencje zostaną obrócone w grube pieniądze, a to dzięki udostępnianiu ich reklamodawcom, którzy będą serwować nam spersonalizowane treści i reklamy za pomocą API Open Graph udostępniającego dane zebrane na naszych profilach.

… jest polskim serwisem zrzeszającym „lajkowiczów”. Dzięki facebookowym przyciskom „Lubię to” można czytać artykuły, oglądać filmy i poznawać nowe marki poprzez polecenia osób, które się zna. Oprócz agregowania „lajków” całych serwisów internetowych czy pojedynczych podstron - lubie.to umożliwi także agregowanie sugestii dotyczących konkretnych produktów i marek. Serwis bardzo szybko się rozwija, co widać po codzienne zwiększającej się ilości dostępnych kanałów informacji.

[cytat]- OpenGraph daje niesamowite możliwości, które aż się proszą o wykorzystanie w serwisie agregującym treści. – powiedział Michał Juda, zaangażowany w tworzenie tego projektu.  – Lubie.to ma stać się swego rodzaju holistycznym agregatorem, zbierającym polecenia nie tylko stron internetowych, ale także konkretnych produktów (jak choćby książki, filmy itp) i samych marek (dostępnych na Facebook’u przez Likepag’e).[/cytat]

Lubie.to w wersji angielskiej

… to serwis LikkeButton.Me. Strona jest bardzo podobna do lubie.to. Serwisy wystartowały w sieci prawie równocześnie i działają na podobnej zasadzie. Jedną z różnic widocznych na pierwszy rzut oka jest rozkład menu oraz ilość dostępnych kategorii. Na chwilę obecną w polskiej wersji jest ich 11, a w angielskiej 14.  Od kiedy Facebook udostępnił możliwość osadzania przycisków “lubię to” na zewnętrznych stronach www oraz protokół Open Graph, dzięki któremu zewnętrzne witryny mogą generować informacje o użytkownikach Facebooka i wykorzystywać je w celu serwowania spersonalizowanych informacji tudzież reklam, większość internautów na świecie zamienia się w „lajkowiczów”.

Internauta nie musi już logować się do społeczności, aby udostępnić warty uwagi link. Surfując w sieci co chwilę można trafić na stronę z możliwością „polubienia tego”.  Wprowadzenie przycisku „Lubię to” do zewnętrznych stron będzie miało jeszcze jeden plus dla Zuckerberga. Facebook będzie górował nad Google pod względem indeksowania zasobów sieci. Miliony gigabajtów informacji będą same spływać do jego „kieszeni”. Praktycznie „za darmo”.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.