Cambler, czyli polski Twitter?

Cambler, czyli polski Twitter?07.01.2010 09:51
Twitter 504
Gniewomir Świechowski

Mikroblogowanie nie zdobyło w Polsce powalającej popularności, wciąż pozostając domeną komputerowych geeków. Mimo to, do Flakera, Blipa, Spinacza, Śledzika i Fejm itd. dołączają nowe serwisy próbujące "sprzedać" ten pomysł zwykłym (i niezwykłym) internautom. Kolejnym jest Cambler, czyli wzorowany mocno na Twitterze mikroblog stworzony przez Tomasza Antoniuka.

Mikroblogowanie nie zdobyło w Polsce powalającej popularności, wciąż pozostając domeną komputerowych geeków. Mimo to, do Flakera, Blipa, Spinacza, Śledzika i Fejm itd. dołączają nowe serwisy próbujące "sprzedać" ten pomysł zwykłym (i niezwykłym) internautom. Kolejnym jest Cambler, czyli wzorowany mocno na Twitterze mikroblog stworzony przez Tomasza Antoniuka.

Ascetyczny, a co za tym idzie estetyczny, serwis oferuje podobne funkcjonalności co słynny na świecie i ignorowany w Polsce Twitter. Jednak, jak to mawiają - "kiepscy artyści imitują, wielcy artyści kradną", czego najlepszym dowodem jest ilość kiepskich imitacji i kradzionych pomysłów w polskim internecie. ;)

Różnice polegają głównie na funkcjach, których w Twitterze mogło zabraknąć polskim internautom, czyli np. importu wpisów z Blipa, czy współpracy z GTalkiem, analogicznej do tego co oferuje Blip w połączeniu z GG. Część funkcji jest jeszcze "w proszku", ale można już stwierdzić, że gdy tylko Cambler wyjdzie z fazy Beta otrzymamy przyjemny i funkcjonalny serwis.

Jednym z kluczowych elementów Twittera jest API, które pozwala budować na jego podstawie zewnętrzne aplikacje i znacznie wzbogacić jego funkcjonalność. Cambler - analogicznie do Twittera - oferuje własne, nie popełniając błędu N-K czy Grona, które integrując mikroblogi z serwisem zapomniały o zbudowaniu dookoła nich ekosystemu innych usług.

Sam twórca, bez ogródek pisze o tym co zainspirowało go do ataku na coraz bardziej zatłoczony rynek serwisów mikroblogowych:

Kiedy Marcin Jagodziński ogłosił zakończenie prac nad blipem byłem zdania że jest to najbardziej obiecujący mikroblog polskim internecie. Jednak gdy projekt dostał się pod wpływ GG Network ( a rynek mikrologów w Polsce został zniszczony przez sledzik od [nk.pl](http://nk.pl/)) postanowiłem wraz z kolegami z uczelni stworzyć serwis mikrologowy, który być może nie zdobędzie mainstreamu, ale stanie się dobrą alternatywą dla blipa na wypadek, gdyby ten drugi upodobnił się kiedyś do [mojageneracja.pl](http://mojageneracja.pl/) lub [nasza-klasa.pl](http://nasza-klasa.pl/) (pod względem poziomu większości użytkowników).

Poza tym blip coraz częściej ma przeciążenia, a Gadu-Gadu nie ma zbytnio pomysłów ani na rozwój (kiedy ostatnio dodali coś lub zmienili w Blipie?) ani na zarabianie (czyżby okazało się że nie jest to taka żyła złota jak im się wydawało gdy kupili blipa ;P). A wiadomo, portal umożliwiający dodawanie nieograniczonej ilości obrazków przez każdego bez dużych nakładów sobie nie poradzi. Natomiast giełdowa spółka jaką jest GG Network bez końca nie będzie pompować w to funduszy. Warto dodać, że nawet twitter potrzebował milionów $ mimo, że obsługuje jedynie tekstowe wiadomości, które nie wymagają bardzo dużego zaplecza technicznego w porównaniu z uploadem zdjęć.

Zdecydowanie życzę serwisowi powodzenia, pod nosem śmiejąc się z tego, że to co uważam za największą siłę tego serwisu (ascetyczny design i prostota) Tomasz Antoniuk najwyraźniej traktuje jako niedoróbkę.Liczę, że spełnią się jego zapowiedzi, że będzie walczył o rozwój tego serwisu do końca... serwisu lub twórcy. ;)

W projekt włożyliśmy już wiele czasu i sił dlatego bez względu na koszty czy pojawiające się problemy będziemy go kontynuować. Na pewno nie jest to jedna ze stron internetowych które pojawiają się dzisiaj a znikająca jutro (gdyż jak wspomniałem zbyt dużo już czasu włożyliśmy w to by się poddać). Portal jest już testowany od 2 miesięcy przez niewielką grupę osób. Nie jest bardzo kolorowy, nie ma w nim fajerwerków, ale to co jest zostało przez nas bardzo starannie zrobione (proszę nie sugerować się wyglądem mainpage'u).

Podejrzewam, że jeśli przetrwa, to stanie się niezłą alternatywą dla opanowanego przez ludzi z branży IT Flakera, gdyż mniej "geekowski" target Blipa może nie docenić minimalizmu Camblera.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Twitter w opałach
Konrad Hildebrand
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.