Chcesz zrobić zakupy, noś gotówkę. Biedronka na razie bez płatności mobilnych

Chcesz zrobić zakupy, noś gotówkę. Biedronka na razie bez płatności mobilnych18.06.2013 15:00
Biedronka (Fot. Flickr/ wolfpix/Lic. CC by-nd)
Marta Wawrzyn

W czerwcu w Biedronce miał działać system płatności mobilnych, tworzony we współpracy z BZ WBK, ale na razie go nie będzie. Jeśli chcecie kupować w sieci dyskontów, wciąż musicie pamiętać o noszeniu przy sobie gotówki.

W czerwcu w Biedronce miał działać system płatności mobilnych, tworzony we współpracy z BZ WBK, ale na razie go nie będzie. Jeśli chcecie kupować w sieci dyskontów, wciąż musicie pamiętać o noszeniu przy sobie gotówki.

Czy w XXI wieku w kraju europejskim może istnieć sklep, w którym nie da się zapłacić kartą? Może – i to nie tylko istnieć, ale też mieć się całkiem dobrze. Mimo tej poważnej niedogodności Biedronka to jedna z najpopularniejszych sieci w kraju. Wszystko przez to, że do bogatych narodów wciąż się nie zaliczamy i braku możliwości zapłacenia w inny sposób niż gotówką nie uważamy za aż taki problem, jeśli tylko w sklepie są niskie ceny.

Płatności mobilnych na razie nie będzie

Zresztą miało to się zmienić. "Puls Biznesu" w kwietniu donosił, że za dwa miesiące (czyli mniej więcej teraz) dla klientów Biedronki zostanie wprowadzony system płatności mobilnych. Płacenie komórką za zakupy miało być możliwe dzięki umowie z BZ WBK. Ale na razie takiego udogodnienia nie będzie.

"Gazeta Prawna" informuje dzisiaj, że są problemy z systemem płatności mobilnych Biedronki. Przedstawiciele popularnej sieci wymijająco mówią, że na razie nie ustalono daty jego startu i trwają rozmowy z zainteresowanymi stronami.

Anonimowy przedstawiciel BZ WBK powiedział jednak gazecie, że "prace nad projektem znacznie się spowolniły". Bank prawdopodobnie liczył na to, że zdobędzie nowych klientów – możliwość płacenia komórką w Biedronce miała być tylko dla klientów BZ WBK. Na prowizje od transakcji raczej nie liczył, bo wiadomo, że Biedronka nie chce takowych płacić (ewentualnie chciałaby płacić bardzo niskie), stąd brak możliwości płacenia inaczej niż gotówką. Ale teraz jest tendencja do obniżania prowizji i możliwe, że sieć dyskontów jednak ma większy wybór.

A może jednak karta?

Jest XXI wiek, wielu z nas nie ma już zwyczaju nosić przy sobie gotówki, a duża sieć sklepów zastanawia się, jaki system płatności bezgotówkowych wprowadzić. Skoro płatności mobilnych nie będzie, to może jednak karta? Jak pisze "Gazeta Prawna":

Teraz zapał Biedronki do tworzenia systemu płatności mobilnych osłabł. Po styczniowych obniżkach prowizji interchange, która jest głównym składnikiem kosztu obsługi kart, na ich akceptację zdecydowały się Selgros i Makro. Biedronka pozostała ostatnią dużą siecią, w której nie można płacić plastikiem. W przyszłym roku prowizje mają spaść ponownie. Być może kierownictwo sieci doszło do wniosku, że obniżone stawki będą do przyjęcia.

Nie oczekuję cudów i rozumiem, że niskie ceny nie biorą się znikąd. Niemniej jednak dziwi mnie, że w osiedlowym kiosku bez problemu mogę zapłacić kartą za bilet autobusowy i gazetę, a gdybym wybierała się na większe zakupy do Biedronki, musiałabym pamiętać o zabraniu ze sobą gotówki. Dziwi mnie, że dopiero teraz postanowiono przestać utrudniać życie klientom. A jeszcze bardziej mnie dziwi, że tyle trwa zastanawianie się nad wprowadzeniem odpowiedniego systemu płatności.

Ale może to ze mną jest coś nie tak, a nie z Biedronką?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.