Co dalej z telewizją hybrydową w Polsce? Czy Euro 2012 pogrąży TVP?

Co dalej z telewizją hybrydową w Polsce? Czy Euro 2012 pogrąży TVP?02.07.2012 14:00
Fot. Flickr/ClaraDon/Lic. CC by
Marcin Honkisz

Euro 2012 za nami, wszystkie obietnice TVP związane z tym wydarzeniem spełnione. Pozostaje tylko pytanie: ile z tego wszystkiego pozostanie na „normalne” czasy?

Euro 2012 za nami, wszystkie obietnice TVP związane z tym wydarzeniem spełnione. Pozostaje tylko pytanie: ile z tego wszystkiego pozostanie na „normalne” czasy?

Wszystko wskazuje na to, że Telewizja Polska przeliczyła się w kwestii transmisji z mistrzostw Europy. Ogromne nakłady finansowe poniesione na uruchomienie kanałów w HD, realizację finału w 3D, start telewizji hybrydowej oraz dodatkowy komentarz radiowy do meczów po prostu się nie zwróciły.

W ostatnim wywiadzie dla Programu Trzeciego Polskiego Radia prezes Telewizji Polskiej Juliusz Braun powiedział otwarcie:

Telewizja Polska nie zarobiła na emitowaniu rozgrywek piłkarskich na Euro 2012. TVP poniesie większe koszty, niż będzie miała przychody z reklam. […] Koszty licencji tych meczów są tak wysokie, że choćby nie wiem, jak dużo reklam tam umieścić i nie wiadomo, jak dużo by ich było, to nie da się uzyskać takich przychodów.

Gdzieś nawet w Internecie znalazłem obliczenia, jakoby nawet w przypadku, gdyby zamiast meczów TVP puszczała przez ten czas same reklamy, to i tak koszty poniesione na licencję by się nie zwróciły…

Ogólnie TVP w związku z Euro poniesie ogromne straty. Czy można oczekiwać, że wszystkie projekty, które zostały z tej okazji uruchomione, przetrwają próbę czasu?

Wiele wskazuje na to, że obecna sytuacja zostanie zachowana przynajmniej do igrzysk w Londynie. Przed weekendem TVP oficjalnie poinformowała, że hybrydowa telewizja na razie pozostanie. Nie mnie osądzać, czy 12 000 użytkowników to sukces czy nie, ale skoro TVP zdecydowała się na pozostawienie tej usługi, to pewnie jest to mimo wszystko sukces.

Interaktywne mają być wszystkie transmisje igrzysk, a także inne programy z jesiennej ramówki, np. „Pytanie na śniadanie” z kanału TVP2. Dodatkowo nadawca planuje przygotowanie aplikacji umożliwiającej korzystanie z usługi w smartfonach i tabletach.

Źródło: tvp.info

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.