Co ma kefir do telewizora?

Co ma kefir do telewizora?19.09.2009 10:28
PEKAO
Szymon Adamus

Niektóre sformułowania z dziedziny techniki stają się, chcąc nie chcąc, tak popularne, że zna je każdy. CD, USB, LCD... kto o tym nie słyszał? I wcale nie jest istotne czy wiemy co one tak naprawdę znaczą. Ważne, że za ich pośrednictwem można nam sprzedać... dosłownie wszystko.

Niektóre sformułowania z dziedziny techniki stają się, chcąc nie chcąc, tak popularne, że zna je każdy. CD, USB, LCD... kto o tym nie słyszał? I wcale nie jest istotne czy wiemy co one tak naprawdę znaczą. Ważne, że za ich pośrednictwem można nam sprzedać... dosłownie wszystko.

Jak się okazuje Kefir za niecałe dwa złote ma całkiem sporo wspólnego z płaskim telewizorem HD Ready... przynajmniej według banku PEKAO S.A. Poniżej nowa reklama wyjaśniająca HDTVmaniakom jak łatwo można kupić nowy telewizor.

Żeby było jasne powtórzę jeszcze raz. Jest to reklama. Wrzucam ją tutaj bo wydała mi się ciekawa. Nikt mi za to nie płaci, ani nie daje kefiru. Jeśli nie chcecie robić sobie prania mózgu reklamową sieczką - nie oglądajcie.

pekao sa kefir [mediamikser.pl]

Ofertę mam w sumie gdzieś, ale reklama zaciekawiła mnie od strony społeczno-technologicznej. Zauważcie z jaką łatwością twócy tego spotu posługują się, bądź co bądź, mocno technicznym sformułowaniem"wejście HDMI". Oczywiście wielu odbiorców przekazu reklamowego i tak nie będzie wiedziało co to jest to sałe HDMI i czym to, to się różni od USB, ale samo pojęcie przesiąknęło już do języka popularnego na tyle, że można go swobodnie używać w reklamach... wszystkiego.

To tak jak LCD czy "plazma". Pojęcia kryjące dla wielu odbiorców sporo tajemnic, ale tak spopularyzowane, że już bezpieczne dla marketingowców. Spróbujcie zrobić coś podobnego z OLED czy DLP.

Ciekawe jak pojęcia czysto techniczne przez swoja popularność stają się rozpoznawalne przez miliony. Chociaż nie koniecznie zrozumiałe. Ostatnio na przykład widać wysyp reklam telewizorów z DVB-T MPEG4.

Sny MPEG4
Sny MPEG4

Nie ważne co to znaczy, nie ważne na ile jest kompatybilne z polskim standardem cyfrowej telewizji naziemnej, nie ważne czy jest w ogóle klientowi potrzebne. Ważne, że się o tym mówi przy okazji omawiania polskiej cyfryzacji.

To tak jak z (nie)sławnym kontrastem dynamicznym. Każdy średnio rozgarnięty HDTVmaniak zdaje sobie sprawę, że specyfikacje na nim oparte to stek bzdur. Nie żebym nie wierzył w możliwości techniczne nowoczesnych paneli LCD i rewelacyjnych jakości osiąganych dzięki podświetlaniu LED. Ale gdy widzę kontrast 7 000 000:1, to w sumie już nawet się nie denerwują. Po prostu uśmiecham.

Swego czasu podobne cyrki producenci serwowali nam ze zbliżeniem cyfrowym w kamerach. 100, 200, 500 x! Co z tego, że przy 50 i tak już nic nie widać. Z czasem klienci się wycwanili i teraz nie dają się już na to (tak bardzo) nabrać. Więc i reklamy zaczęły stawiać na co innego. Teraz w kamerach liczy się to by były HD, miały dyski, rozpoznawanie twarzy i ewentualnie stabilizatory obrazu.

A w kefirach? Te muszą być zdrowe. Obojętnie czy kupujemy za swoje, czy bierzemy na nie pożyczkę.

Źródło: mediamikser

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.