Co tak naprawdę wynalazł Apple? [waszym zdaniem]

Co tak naprawdę wynalazł Apple? [waszym zdaniem]30.08.2012 14:18
Co wynalazło Apple?
Piotr Gnyp

Kochamy nienawidzić Apple'a. Jest za hipsterski, za lansiarski, za prosty, za drogi... Ogólnie i tak źle, i tak niedobrze. A teraz jeszcze firma wygrała z Samsungiem proces o naruszenie patentów i w efekcie Koreańczycy muszą zapłacić jej miliard dolarów. Na reakcje nie trzeba było długo czekać. Bo co tak naprawdę wynalazł Apple?

Kochamy nienawidzić Apple'a. Jest za hipsterski, za lansiarski, za prosty, za drogi... Ogólnie i tak źle, i tak niedobrze. A teraz jeszcze firma wygrała z Samsungiem proces o naruszenie patentów i w efekcie Koreańczycy muszą zapłacić jej miliard dolarów. Na reakcje nie trzeba było długo czekać. Bo co tak naprawdę wynalazł Apple?

Trudno dzisiaj się nie natknąć w Internecie na ten obrazek:

Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/08/191599101510613405536911840369331o306308.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2012/08/191599101510613405536911840369331o306308.jpg)

Zestawienie jest oczywiście stronnicze. Nie uwzględniono w nim takich rzeczy, jak na przykład ładowanie przez USB (wymyślone przy okazji iPoda) czy iTunes. Nie o tym jednak mowa. Skupmy się na pomysłach, które były już wcześniej.

Myszka, foldery, interfejs graficzny - to wszystko pojawiło się nie u Jobsa i Apple'a, ale u Xerox PARC. Podobnie pokazane wyżej nowinki technologiczne znalazły się wcześniej gdzie indziej. Gdzie więc ta innowacja?

Teoretycznie nigdzie. Wszystko było wcześniej, gotowe, sprawdzone, działające. Jak więc doszło do tego, że nikt nie wpadł na pomysł, by połączyć to ze sobą i stworzyć produkt, który podbije serca milionów? W końcu wszyscy mieli jednakowe szanse. Dlaczego o wymienionych na obrazku urządzeniach nie pamiętamy, a mówimy ciągle o iPhonie? I dlaczego w sukces smartfona Apple'a mało kto na początku wierzył?

W czym tkwi tajemnica sukcesu? Dla Jobsa ważne było, żeby te rzeczy pasowały do jego wizji piękna, a zastosowane technologie były wobec niej służebne. Czy to czysty marketing? Umiejętne wytworzenie potrzeby? Czy może jednak Apple'owi udało się zrobić coś wyjątkowego, na co tak naprawdę mógł wpaść każdy, ale jakoś nikomu innemu się to nie udało?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.