Co to jest (niby) "friendly vending" ? [wideo]

Co to jest (niby) "friendly vending" ? [wideo]30.09.2010 21:00
vending
Marcin Krzewicki

Maszyny vendingowe mogą być bardzo opłacalnym biznesem, pod warunkiem że automaty będą ustawione w miejscach często odwiedzanych przez ludzi. Jednak i to nie gwarantuje sukcesu. Dlatego skutecznie rozwijany jest friendly vending.

Maszyny vendingowe mogą być bardzo opłacalnym biznesem, pod warunkiem że automaty będą ustawione w miejscach często odwiedzanych przez ludzi. Jednak i to nie gwarantuje sukcesu. Dlatego skutecznie rozwijany jest friendly vending.

Przyjazny vending to nic innego jak przyjazny dla klienta sposób wyboru, prezentacji, podania, a także płacenia za wybrany produkt. Prosty przykład: wyobraźcie sobie, że macie do wyboru dwa automaty sprzedające kanapki. Jeden z nich przedstawia znajdujące się w nim produkty wyłącznie na średnio czytelnych rysunkach, zaś drugi prezentuje swoja ofertę zza wielkiej, dodatkowo podświetlonej witryny. Wybór automatu w takim przypadku jest oczywisty.

Jednak w marketingu można znaleźć "dziurę w całym". Na filmie poniżej możecie obejrzeć sposób działania nowej maszyny vendingowej. Klient, korzystając z automatu, może wskazać palcem produkt, który właśnie wybrał. Cóż to niby za nowość, prawda? Nie chodzi jednak o klasyczne przyciśnięcie guzika, ale położenie dłoni tuż przed komorą z ulubionym napojem. Wydawać by się mogło, że to żadna różnica, a jednak...

O dziwo, maszynki z takimi fast foodami czy napojami uwsteczniają nie technologię, czy marketing, ale nas jako ludzi. Oczywiście samo wybieranie produktu wygląda dość banalnie, ale zauważcie, że producenci chcą nas zniechęcić do czytania jakichkolwiek informacji o ich produktach. Poza tym taka prezentacja puszki z napojem ma wywołać serie złudzeń.

Po pierwsze, wydaje się, jakby można ją było wziąć ot tak bez zapłaty. Po drugie, jeśli nawet nie jesteśmy spragnieni, to istnieje większe prawdopodobieństwo, że kupimy chociażby Fantę, dlatego, że jest perfekcyjnie zaprezentowana jako produkt. Producenci w ten sposób grają na naszych pierwotnych instynktach. Taka technika zwie się właśnie "przyjaznym vendingiem". Smacznego!

Źródło: techblog

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.