Co Xbox 360 musi osiągnąć w 2009 roku?

Co Xbox 360 musi osiągnąć w 2009 roku?04.01.2009 09:36
Mateusz Gajewski

Nowy Rok ruszył już w pełni z kopyta. Powitaliśmy go hucznie, stary pożegnaliśmy z łezką w oku. Także u nas mogliście przeczytać różne podsumowania mijających 12 miesięcy. Pora jednak obrać nowy kurs, wytyczyć sobie świeże cele. SONY powoli szykuje już arsenał: nowy Uncharted, GT5 na horyzoncie, rozgrzewający się w szatni Kratos... Będzie się działo.

Co na to wszystko Microsoft? Jaka będzie odpowiedź giganta z Redmond? Czy Xbox 360 w tym roku da radę, czy jedynie będzie ledwo zipał czując na plecach nieuchronnie zbliżający się oddech konkurencji?

Nowy Rok ruszył już w pełni z kopyta. Powitaliśmy go hucznie, stary pożegnaliśmy z łezką w oku. Także u nas mogliście przeczytać różne podsumowania mijających 12 miesięcy. Pora jednak obrać nowy kurs, wytyczyć sobie świeże cele. SONY powoli szykuje już arsenał: nowy Uncharted, GT5 na horyzoncie, rozgrzewający się w szatni Kratos... Będzie się działo.

Co na to wszystko Microsoft? Jaka będzie odpowiedź giganta z Redmond? Czy Xbox 360 w tym roku da radę, czy jedynie będzie ledwo zipał czując na plecach nieuchronnie zbliżający się oddech konkurencji?

Jeśli Xbox 360 chce dobrze prosperować Microsoft musi przede wszystkim dopuścić do działania developerów third party. Owszem - na Xboxa 360 mamy bardzo dużo gier, które NIE pochodzą ze studia M$, jednak wydaje mi się, że firma powinna zwrócić uwagę na swoje własne struktury. Zamiast zamykać kolejne studia i przerzucać ludzi do innych placówek może lepiej wesprzeć te drobniejsze produkcje, które podobnie jak podpieczni EA mogą dostarczyć wielu ciekawych pomysłów (Dead Space, Mirror's Edge).

Drugim ważnym elementem jest także wykorzystanie dysku przy uruchamianiu gier. Owszem - wraz z NXE doszła możliwość zrzucania danych na HDD konsoli i to się chwali. Co jednak w przypadku gdy nie chcemy zrzucać tytułu na dysk, bowiem korzystamy z niego sporadycznie. Halo 3 gdy wykryje podłączony dysk korzysta z niego sukcesywnie co owocuje szybszymi loadingami i ogólnym poprawieniem przyjemności z grania.

Kolejnym problemem jest odpowiednia polityka marketingowa. Masowo emitowana reklama przedświąteczna na pewno zrobiła swoje (Fable II, GoW2, GH WT), jednak wypadałoby również zareklamować inne produkcje. Viva Pinata? Banjo-Kazooie? Na pewno. Przykładem niech będzie SONY z ogromną kampanią LittleBigPlanet. Gra z założenia prosta jednak bardzo pouczająca i co najważniejsze - dla KAŻDEGO.

Poza tym firma musi także brać pod uwagę daty premier. W okresie przedświątecznym mieliśmy bardzo duży wysyp świetnych gier, a aktualnie jest mały przestój. Wiadomo - każdy chce wypuścić swój tytuł przed świętami, bowiem wówczas sporo kopii znajdzie się pod choinkami/w skarpetach, itp., jednak warto również pod uwagę wziąć fakt, że po świętach dzieciaki z grubszymi portfelami będą chciały na coś spożytkować pieniądze od "mikołaja".

Wydaje mi się, że są to główne elementy, na które Microsoft powinien zwrócić uwagę. Warto jednak na koniec jeszcze dodać, że kolejna obniżka cen Xboxa 360 byłaby milewidziana... Aha! I nie zapominajmy o sprawie XBL Polska.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.