Czarno na białym – testujemy tusze HP XL [cz. 2]

Czarno na białym – testujemy tusze HP XL [cz. 2]07.03.2011 22:00
Marek Maruszczak

Po kolorowych wydrukach i fotografiach czas sprawdzić, jak powiększone wkłady HP radzą sobie z czernią i szarościami. Czy wybranie zestawów XL jest naprawdę lepszym wyborem niż kupowanie zwyczajnych wkładów?

Po kolorowych wydrukach i fotografiach czas sprawdzić, jak powiększone wkłady HP radzą sobie z czernią i szarościami. Czy wybranie zestawów XL jest naprawdę lepszym wyborem niż kupowanie zwyczajnych wkładów?

Czarny tusz HP 301 XL, podobnie jak wkład kolorowy, testowałem na wielofunkcyjnym urządzeniu HP Deskjet 3050 (drukarka, skaner i ksero). Papier, z którego korzystałem, to MAESTRO standard 80 g/m2.

Przygotowanie

Choć w książeczce z instrukcją dołączoną do drukarki jasno wytłumaczono, jak przygotować pojemnik z tuszem do wykorzystania, to wcale nie musimy po nią sięgać. Montaż jest dość intuicyjny, dodatkowo wewnątrz drukarki znajduje się naklejka, która z powodzeniem może zastąpić instruktażową broszurkę.

Po zamontowaniu wkładu w drukarce warto jeszcze skalibrować drukarkę. W tym celu należy wydrukować stronę testową, a następnie ją zeskanować. Przez cały proces przeprowadzą nas komunikaty wyświetlane przez oprogramowanie drukarki na ekranie komputera oraz małym wyświetlaczu LCD wbudowanym w samo urządzenie drukujące.

Mała czcionka

Jak czarny tusz HP 301 XL radzi sobie z różnymi rozmiarami czcionek? Możecie to ocenić sami na przykładzie poniższych fotografii.

Poszczególne znaki, z których składa się twarz Marilyn Monroe, są wyraźne pomimo swoich rozmiarów. Głowica wkładu i tusz radzą sobie nawet z czcionką w rozmiarze 1. Przy takiej wielkości znaki nadal są dość wyraźne, ale można to sprawdzić dopiero za pomocą szkła powiększającego.

Odcienie szarości

Także w tym przypadku z pomocą przyszła nam najbardziej znana blondynka na świecie. Wizerunek filmowej gwiazdy wykonany w ASCII pozwala porównać, jak wypadają czcionki w różnych odcieniach szarości na czarnym tle.

Trwałość

Odporność czarnych wydruków na rozmazywanie jest bardzo wysoka. Aby zniekształcić wydrukowany tekst, trzeba się zdrowo namęczyć. Zresztą nawet gdy w końcu udało się rozmazać atrament, to efekt moich wysiłków był raczej mizerny i zapewne w dużej mierze zależny od wilgotności palców.

Odporność na wilgoć jest zdecydowanie lepsza niż w przypadku kolorowych wydruków. Jeżeli po zamoczeniu tekst nie został dodatkowo mechanicznie rozmazany, to zachowywał ostrość. Kiedy wydruk wysechł, jedynym śladem po kroplach wody był zniekształcony papier.

Wydajność

Według informacji na opakowaniu czarny tusz HP 301 XL wystarczy do zadrukowania 2,5 razy większej liczby stron niż jego odpowiednik o standardowej pojemności. Oznacza to 480 stron przy 5% wypełnieniu.

Podobnie jak w przypadku tuszu kolorowego informacja jest mniej więcej zgodna z prawdą, a stosunek objętości do ceny ponownie wypada na korzyść wkładu powiększonego. Za zwykły, czarny wkład HP 301 zapłacimy od 41 do 55 zł. Tymczasem wkład powiększony kosztuje 81-100 zł. Pamiętając, że 301 XL pozwala na zadrukowanie 2,5-krotnie większej liczby stron, łatwo obliczyć, że zamiennik jest bardziej opłacalnym wyborem.

Na tym kończymy drugi z testów tuszów HP 301 XL. Ostatni test i podsumowanie opublikujemy już za tydzień.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.