Czy Blu-ray rządzi dzięki PS3?

Czy Blu-ray rządzi dzięki PS3?28.06.2007 09:30
Szymon Adamus

W Polsce można już kupić całkiem sporo filmów na Blu-ray. Oczywiście kilkanaście tytułów to nadal tylko kropla w morzu potrzeb, a ceny cały czas odstraszają, ale fani tego nośnika mają na co wydawać pieniądze. Niestety nadal brak danych na temat sprzedaży czy to filmów, czy odtwarzaczy nowej generacji w naszym kraju. Wiadomo za to, ile napędów Blu-ray kupili Amerykanie. O dziwo o przewadze tego standardu za wielką wodą zadecydowały nie filmy, a gry. Konsola Playstation 3 firmy Sony podnosi statystyki BR o kilka ładnych kresek.

W Polsce można już kupić całkiem sporo filmów na Blu-ray. Oczywiście kilkanaście tytułów to nadal tylko kropla w morzu potrzeb, a ceny cały czas odstraszają, ale fani tego nośnika mają na co wydawać pieniądze. Niestety nadal brak danych na temat sprzedaży czy to filmów, czy odtwarzaczy nowej generacji w naszym kraju. Wiadomo za to, ile napędów Blu-ray kupili Amerykanie. O dziwo o przewadze tego standardu za wielką wodą zadecydowały nie filmy, a gry. Konsola Playstation 3 firmy Sony podnosi statystyki BR o kilka ładnych kresek.

Według danych zebranych przez Digital Entertainment Group (DEG) Amerykanie kupili do tej pory łącznie 1,5 miliona urządzeń obsługujących Blu-ray. Zwrot „urządzeń obsługujących” jest tu kluczowy. Zaledwie 100 tysięcy ze wspomnianego półtora miliona stanowią bowiem tradycyjne odtwarzacze Blu-ray. Reszta to konsola PS3. DEG zestawia z tym liczbę 150 tysięcy odtwarzaczy HD DVD sprzedanych w USA.

Jak widać, liczby na pierwszy rzut oka przemawiają za Blu-ray, ale nie do końca. Pamiętajmy bowiem, że konsole PS3 służą nie tylko do oglądania filmów. Także gry na tę platformę wydawane są na niebieskich krążkach. Z drugiej strony wszystkie stacjonarne odtwarzacze HD DVD, jak i zewnętrzne napędy tego formatu do konsoli Xbox 360 stanowią wyposażenie typowego fana domowego kina. Nie wydaje się bowiem dziś gier na HD DVD.

Innymi słowy... nic nie wiadomo. W liczbach wygrywa wyraźnie Blu-ray, ale trudno określić precyzyjnie jak wspomniane ilości mają się do wyłącznie rynku filmowego. Siłę Blu-ray w USA możnaby jedynie wykazać dochodami ze sprzedanych filmów. Z raportu dowiadujemy się bowiem, że jak dotąd Amerykanie wydali ok. 35 mln dolarów na filmy na płytach Blu-ray oraz 20 mln na HD DVD.

Wojna jednak nadal trwa.

Źródło: DEG, IDG

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.