Microsoft traci miliardy na Bingu. Czy pozbędzie się swojej wyszukiwarki?

Microsoft traci miliardy na Bingu. Czy pozbędzie się swojej wyszukiwarki?27.07.2011 16:38
Bing przynosi straty, ale wciąż budzi wielkie nadzieje (Fot. Flickr/betsyweber/Lic. CC by)

Bing, pozostając daleko w tyle za swoim głównym konkurentem, jest dla Microsoftu sporym obciążeniem. Firma z Redmond w ostatnim roku dopłaciła do Binga i innych usług online 2,6 mld dolarów. Czy - jak radzą analitycy - Microsoft powinien pozbyć się deficytowej usługi?

Bing, pozostając daleko w tyle za swoim głównym konkurentem, jest dla Microsoftu sporym obciążeniem. Firma z Redmond w ostatnim roku dopłaciła do Binga i innych usług online 2,6 mld dolarów. Czy - jak radzą analitycy - Microsoft powinien pozbyć się deficytowej usługi?

Zdaniem Roberta Cyrana i Martina Hutchinsona – analityków komentujących pozycję Binga – produkt Microsoftu mimo czasu, jaki miał, nie nawiązał walki z usługą Google’a. Choć w rankingu wyszukiwarek Bing zajmuje drugie miejsce, niezmiennie pozostaje daleko w tyle za liderem.

Jak twierdzą analitycy, zarówno finanse Microsoftu, jak i udział Binga w rynku wyszukiwarek mogą znacznie się poprawić po sprzedaży aplikacji – wśród potencjalnych kupców wymieniany jest m.in. Facebook. Takie plotki zostały jednak szybko zdementowane.

Trafnym wytłumaczeniem działań Microsoftu wydaje się opinia Mary Jo Foley. Zdaniem tej komentatorki Bing nie jest dla Microsoftu po prostu wyszukiwarką – sieciową aplikacją, którą można porównywać z usługą Google’a.

Zdaniem Mary, która – co niejednokrotnie udowodniła – świetnie zna plany Microsoftu, Bing, choć jest postrzegany jako zwykła aplikacja sieciowa, służy jako podstawa dla nowych technologii wdrażanych w perspektywicznych produktach.

Przykładem mogą być choćby rozwijane coraz intensywniej usługi oparte na chmurze, których fundamentem w przyszłości mógłby stać się właśnie Bing. Analogia z Google’em, który rozwija szeroki wachlarz usług, opierając się na sukcesie wyszukiwarki, jest tu uzasadniona.

Kolejny ważny aspekt stanowi zainteresowanie klientów biznesowych. Reklamodawcy obawiają się, że dominacja Google’a mogłaby zmienić się w monopol, dlatego traktują produkt Microsoftu jako wartościową alternatywę.

Bing stanowi również ważny atut Microsoftu w pozyskiwaniu strategicznych sojuszników – przykładem takich działań może być choćby współpraca z Facebookiem, wyraźnie skierowana przeciwko Google’owi.

Dlatego, mimo sugestii specjalistów, którzy twierdzą, że Microsoft mógłby wiele skorzystać na sprzedaży wyszukiwarki, gigant z Redmond nie zrobi tego. Deficytowa usługa jest i będzie rozwijana mimo ponoszonych nakładów i strat - niedawne komentarze CEO Microsoftu nie pozostawiają żadnych wątpliwości.

Bing ma w USA około 15 proc. rynku. W Polsce jest to zaledwie 1 proc. Jak sądzicie: z czego wynika tak niska popularność tej wyszukiwarki wśród polskich internautów?

Źródło: ZDNet

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.