Czy Microsoft Store powtórzy sukces sklepów Apple'a? Sieć sprzedaży nie będzie tania

Czy Microsoft Store powtórzy sukces sklepów Apple'a? Sieć sprzedaży nie będzie tania15.10.2011 21:09
Apple Store przy Piątej Alei w Nowym Jorku (Fot. Flickr/MD111/Lic. CC by-sa)

Wizytówką Apple’a są nie tylko produkty ze znakiem nadgryzionego jabłka, ale również sieć sprzedaży. Charakterystyczny dla firmowych salonów niebanalny wystrój czy sposób eksponowania towarów od lat zbierają dobre opinie. Nie ma jednak nic za darmo. Ile kosztuje jeden sklep Apple’a?

Wizytówką Apple’a są nie tylko produkty ze znakiem nadgryzionego jabłka, ale również sieć sprzedaży. Charakterystyczny dla firmowych salonów niebanalny wystrój czy sposób eksponowania towarów od lat zbierają dobre opinie. Nie ma jednak nic za darmo. Ile kosztuje jeden sklep Apple’a?

19 maja 2001 roku w Tysons Corner w stanie Virginia otwarto pierwszy sklep Apple’a. Rozwój sieci sprzedaży firmy z Cupertino, jaki nastąpił w kolejnych latach, wiązał się nie tylko z asortymentem firmowych sklepów, ale również z ich wyglądem, nie pozostawiającym żadnych wątpliwości, że nie jest to kolejna hala zatłoczona sprzętem „nie dla idiotów”.

W związku z 10-leciem sklepów Apple’a kilka miesięcy temu przeprowadzono zmianę wystroju sklepów, wyrzucając z nich m.in. tradycyjne plakaty czy opisy produktów wydrukowane na papierze. Ich funkcje przejęły ekrany, a przede wszystkim iPady, prezentujące wszystkie niezbędne informacje.

Wyróżniający markę wystrój i wyśrubowane, korporacyjne standardy oznaczają jednak, że otwarcie firmowego sklepu oznacza niemałe wydatki. Jak wynika z analiz, opartych na publikowanych przez Apple’a raportach finansowych, jeden firmowy sklep to przeciętnie koszt około 8,5 mln dolarów, jednak w ostatnich latach cena jest wyższa i sięga 10 mln.

Inni branżowi giganci, chcąc nawiązać z Apple’em walkę również na tym polu, musieliby zatem wydać około 2 mld dolarów na porównywalną sieć sprzedaży, przy czym cena dotyczy jedynie wystroju, nie uwzględnia m.in. kosztów dzierżawy czy personelu.

Chromezone - firmowy sklep Google'a w Londynie (Fot. BrandChannel.com)
Chromezone - firmowy sklep Google'a w Londynie (Fot. BrandChannel.com)

Być może jest to krok rozważany m.in. przez Google’a. Firma z Mountain View otworzyła niedawno w Londynie pierwszy Chromezone – sklep oferujący Chromebooki i akcesoria do nich. Jak deklaruje Google, jest to sklep eksperymentalny i ma działać jedynie kilka miesięcy -  trudno uznać ten ruch za coś innego niż próbę sondowania rynku.

Planowana sieć sprzedaży Microsoftu (Fot. BusinessInsider.com)
Planowana sieć sprzedaży Microsoftu (Fot. BusinessInsider.com)

Własną sieć sprzedaży rozbudowuje również Microsoft, który w lipcu tego roku zadeklarował otwarcie 75 własnych sklepów w ciągu najbliższych dwóch lub trzech lat. Obecna sieć oficjalnych sklepów Microsoftu to zaledwie 11 placówek otwieranych stopniowo od 2009 roku. Zwiększenie liczby sklepów ma dopomóc w rynkowej ekspansji urządzeniom działającym pod kontrolą Windowsa 8.

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.