Dane z Foursquare trafią do wyszukiwarek

Dane z Foursquare trafią do wyszukiwarek20.07.2010 21:45
Fot. na licencji CC, flickr / by jakebouma
Wojciech Usarzewicz

Foursquare nie śpi i wciąż się rozwija. Aktualnie prowadzi rozmowy z Google, Microsoftem i Yahoo! w sprawie współpracy z wyszukiwarkami tych firm. Celem jest uzupełnienie wyników wyszukiwania o dodatkowe dane serwowane właśnie przez "czworokąt", które mogłyby pomóc użytkownikowi znaleźć popularną restaurację w najbliższym otoczeniu, czy też aktualne wydarzenia.

Foursquare nie śpi i wciąż się rozwija. Aktualnie prowadzi rozmowy z Google, Microsoftem i Yahoo! w sprawie współpracy z wyszukiwarkami tych firm. Celem jest uzupełnienie wyników wyszukiwania o dodatkowe dane serwowane właśnie przez "czworokąt", które mogłyby pomóc użytkownikowi znaleźć popularną restaurację w najbliższym otoczeniu, czy też aktualne wydarzenia.

"Możemy wykorzystać anonimowe informacje, popularne w danym momencie. Twitter pomógł pokazać wyszukiwarkom, o czym aktualnie rozmawiają ludzie. Foursquare może pozwolić ludziom na wyszukiwanie miejsc i rzeczy, które aktualnie są na topie" - mówi Dennis Crowley, jeden z założycieli serwisu.

Rozmowy z wymienionymi firmami to nie plotka, przedstawiciele gigantów nie zaprzeczyli ich prowadzeniu - jednocześnie niczego nie potwierdzili, ani też nie skomentowali. Crowley natomiast nie mówi o konkretnym przedziale czasowym, wspomniał jedynie o wielu potencjalnych partnerach, z którymi negocjują.

Geolokalizacyjny serwis Foursquare osiągnął już pułap dwóch milionów użytkowników, a firma oceniana jest jako warta $95 milionów dolarów. Choć jej zastosowanie na Polskim rynku jest znikome, firma bowiem nastawiona jest głównie na teren Ameryki, to jednak Foursquare wskazuje trendy i kierunek, w który dążyć powinny serwisy tego typu.

Współpraca z wyszukiwarkami może dodatkowo zwiększyć wpływy serwisu, lecz przede wszystkim - jeszcze bardziej zwiększyć przydatność samych wyszukiwarek. Pojawia się tutaj pytanie, gdzie w tym wszystkim jest polski Lokter - póki co, to dopiero raczkujący niemowlak. Oby jednak szybko zaczął się rozwijać i nie zmarnował swojego potencjału.

Źródło: Telegraph.co.uk

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.