Digg sprzedany! Kupujący dzielą między siebie sam serwis, patenty i zespół Digga

Digg sprzedany! Kupujący dzielą między siebie sam serwis, patenty i zespół Digga13.07.2012 16:00
Pierwowzór Wykopu ma już nowych właścicieli (Fot. TechnaBob.com)

Błędy popełnione w przeszłości lubią dawać o sobie znać nawet po wielu latach. Boleśnie przekonał się o tym Digg. Jeszcze dwa lata temu serwis znajdował się na liście zakupów Google’a, ale oferta firmy z Mountain View została odrzucona. No cóż, nie sprzedali się drogo, więc teraz musieli sprzedać się prawie za bezcen.

Błędy popełnione w przeszłości lubią dawać o sobie znać nawet po wielu latach. Boleśnie przekonał się o tym Digg. Jeszcze dwa lata temu serwis znajdował się na liście zakupów Google’a, ale oferta firmy z Mountain View została odrzucona. No cóż, nie sprzedali się drogo, więc teraz musieli sprzedać się prawie za bezcen.

Bezcen oznacza w tym przypadku kwotę, o jakiej wielu z nas może tylko pomarzyć, jednak jest to tylko ułamek wartości Digga z czasów świetności. Krążąca w Sieci informacja o sprzedaniu serwisu za 500 tys. dol. nie ma jednak nic wspólnego z prawdą. To jedynie suma wyłożona przez jednego z uczestników transakcji, firmę Betaworks.

Ponieważ w transakcji wzięło udział kilka podmiotów, nie jest znana dokładna kwota, ale szacuje się, że było to mniej więcej 16 mln dol. Według TechCruncha główną część wyłożył Washington Post, płacący ok. 12 mln przede wszystkim za zespół, który stworzył i rozwinął Digga. Mniej niż 4 mln dol. zaoferował LinkedIn, którego nabytkiem jest 15 różnych patentów należących do sprzedanego serwisu.

500 tys. dol., tak sensacyjnie ogłaszane w Sieci, to suma zapłacona przez Betaworks za domenę, kod serwisu, zgromadzone dane i ruch, jaki Digg wciąż jeszcze generuje. Co istotne, Betaworks, chcąc dalej utrzymywać serwis, musi porozumieć się z LinkedIn. Do niego należą teraz patenty, dzięki którym Digg działa.

16 mln dol. nie wydaje się szczególnie niską kwotą, ale pamiętajmy, że oferta Google’a złożona Diggowi zaledwie dwa lata temu miała opiewać, choć Google tego nie potwierdza, na 200 mln dol.

Co stało się przyczyną tak dużej przeceny? Digg w ciągu ostatnich dwóch lat stracił około 70 proc. użytkowników (o problemach Digga pisaliśmy jeszcze w 2010 roku). Choć nadal mógł liczyć na niemałą społeczność, został pokonany przez inny serwis tego typu – Reddit. Diggowi nie pomogły liczne zmiany, wprowadzane mimo oporu użytkowników.

Choć pojawiają się głosy, że przyczyną upadku była również rosnąca rola Facebooka, nie sądzę, by było to decydujące – konkurencyjny Reddit nie miał w analogicznym czasie problemów ze znaczącym zwiększeniem liczby użytkowników. W kontekście amerykańskiego rynku warto spojrzeć również na polskie podwórko. Choć los Digga może być przestrogą dla rodzimego Wykopu, dostępne statystyki wskazują na to, że polski serwis radzi sobie całkiem nieźle.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.