Dlaczego zwykłe "dziekuję" to inwestycja?

Dlaczego zwykłe "dziekuję" to inwestycja?01.07.2009 14:00
Gniewomir Świechowski

Tanim kosztem zwiększ efektywność pracowników i popraw swoje kontakty z ludźmi.

Tanim kosztem zwiększ efektywność pracowników i popraw swoje kontakty z ludźmi.

Według badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii niemal jedna piąta pracowników nigdy nie usłyszała "dziękuję", a niemal jedna trzecia słyszy to słowo nie więcej niż dwa razy w roku. Zupełnym przypadkiem(?) takie same proporcje zaobserwowano w innym badaniu, w którym próbowano ustalić jaki procent pracowników nie czuje związku ze swoją firmą i może być potencjalnie nielojalna.

Oczywiście można przyjąć, że skoro firma płaci, to firma wymaga i "dziękuję" jest opcjonalne. Jednak wtedy można spodziewać się, że pracownik zrobi tylko tyle ile musi, podświadomie zakładając, że nie ma po co się starać, skoro ten dodatkowy wysiłek i tak nie zostanie doceniony. Jednak często od tego niewielkiego ekstra, który sobie odpuścił, zależą tysiące złotych.

Wielu pracodawców i menadżerów zakłada, że finansowa premia załatwia sprawę, ale ludzie pragną również  akceptacji swoich działań. Ciągłej pewności, że ich wysiłki są doceniane, o czym należy im regularnie przypominać. Najprostszym, najtańszym i najzdrowszym sposobem, jest właśnie najzwyklejsze "dziękuję".  Wiąże to ich silniej z firmą, która (w przeciwieństwie do konkurencji) docenia ich wysiłki.

Prezes Roesler Consulting Group radzi, aby w firmie "budować kulturę podziękowań", czyli zasugerować zarządowi,  aby zaczął dziękować menadżerom, a następnie skłonić samych menadżerów, aby tak samo traktowali swoich podwładnych. Poprawi to efektywność pracy, atmosferę w firmie i samopoczucie pomysłodawcy. Poza tym wasza mama będzie z was dumna.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.