Dobry dźwięk, zła cena, czyli Sennheiser HD 700 [CES 2012]

Dobry dźwięk, zła cena, czyli Sennheiser HD 700 [CES 2012]12.01.2012 13:20
Sennheiser HD 700 (fot. Sennheiser)
Marcin Honkisz

Nowe słuchawki znanej niemieckiej firmy właściwie tylko dobrze brzmią. Bo oprócz ceny na naganę zasługuje też design. Wiem, że ocena subiektywna, ale jak dla mnie stylistyka jest mocno przesadzona. Za co w takim razie trzeba zapłacić 1000 dolarów?

Nowe słuchawki znanej niemieckiej firmy właściwie tylko dobrze brzmią. Bo oprócz ceny na naganę zasługuje też design. Wiem, że ocena subiektywna, ale jak dla mnie stylistyka jest mocno przesadzona. Za co w takim razie trzeba zapłacić 1000 dolarów?

Sennheiser to przede wszystkim perfekcyjna jakość dźwięku. HD 700 podtrzymują tradycję. Pasmo przenoszenia 10 – 42 000 Hz (trzeba wierzyć na słowo, bo na ucho mało kto usłyszy…) uzyskiwane jest z 40-milimetrowych przetworników z membraną DuoFol. Do tego magnesy neodymowe gwarantują najwyższą jakość dźwięku. Nominalna impedancja sygnału wejściowego wynosi 150 omów, a poziom ciśnienia akustycznego jest na poziomie 105 dB.

Słuchawki zostały wyposażone w innowacyjny system zapobiegania wibracjom konstrukcji. Zestaw otworów w obudowie magnesu umożliwia swobodny przepływ powietrza w czasie drgania membrany, co eliminuje zniekształcenia dźwięku spowodowane występowaniem drgań niepożądanych. Dzięki zastosowaniu tej technologii udało się uzyskać niespotykanie niski poziom zniekształceń – poniżej 0,03% dla częstotliwości 1 kHz przy 105 dB. Słuchawki bez kabla ważą 273 gramy. Przewód o długości 3 metrów wychodzi z obu stron słuchawek, zakończony jest jackiem 6,3 mm.

„HD 700 oferuje idealne połączenie doskonałych właściwości akustycznych i wyrafinowanego wzornictwa produktu”- twierdzi Maurice Quarre, dyrektor produktowy Sennheiser Consumer Electronics. „Styl i dobór materiałów zostały przemyślane w najdrobniejszych szczegółach w celu pełnego wykorzystania potencjału jednostki generującej dźwięk.” Muszle słuchawek zostały zaprojektowane w taki sposób, żeby fale dźwiękowe skierowane były do uszu pod niewielkim kątem. Pozwala to na uzyskanie bardzo naturalnej barwy dźwięku.

Prezentacja HD 700 na CES 2012 (fot. theverge.com)
Prezentacja HD 700 na CES 2012 (fot. theverge.com)

Według producenta słuchawki mają prosty, wręcz ascetyczny design. „700 HD spełniają wszystkie żądania najbardziej wymagających miłośników muzyki, zarówno w kwestii wyglądu, jak i jakości dźwięku.” Trudno mi się zgodzić z tą opinią, ale jak już wcześniej wspominałem - to moje bardzo subiektywne zdanie. Kwestia gustu, co się komu podoba. Słuchawki są utrzymane w klasycznej, czarno-srebrnej kolorystyce. Poduszki przylegające do uszu wykonane zostały z wysokiej jakości tkaniny z mikrowłókien, co gwarantuje duży komfort noszenia.

HD 700 mają pojawić się w sprzedaży w marcu 2012 roku. Cena ma wynosić około 1000 dolarów. Drogo, choć niejeden audiofil stwierdzi, że jak za taką jakość, to cena jest bardzo atrakcyjna.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.