Dodatkowe linki w reklamach AdWords

Dodatkowe linki w reklamach AdWords26.06.2010 16:32
Wojciech Usarzewicz

Google wprowadziło właśnie w swoich reklamach AdWords nową opcję - dodatkowe linki do stron reklamodawców, które w jakiś sposób nawiązują do zapytania kierowanego do wyszukiwarki przez użytkowników. Opcja nie jest nowa, dla wybranców dostępna była już rok temu, teraz jednak każdy może z niej korzystać. No, prawie każdy.

Google wprowadziło właśnie w swoich reklamach AdWords nową opcję - dodatkowe linki do stron reklamodawców, które w jakiś sposób nawiązują do zapytania kierowanego do wyszukiwarki przez użytkowników. Opcja nie jest nowa, dla wybranców dostępna była już rok temu, teraz jednak każdy może z niej korzystać. No, prawie każdy.

AdWords to system reklamy kontekstowej od Google, dzięki któremu każdy reklamodawca może dotrzeć do dokładnie sprecyzowanej grupy potencjalnych klientów. Jak donosi Google, dodatkowe linki w boxach reklamowych zwiększają ilość kliknięć nawet o 30%, licząc średnią. Przekłada się to oczywiście na zyski reklamodawców.

Mechanizm jest prosty - użytkownik zadaje zapytanie wyszukiwarce. Jeśli zapytanie to pasuje do danego słowa kluczowego dla kampanii w AdWords, do akcji wkracza nowy mechanizm. Automatycznie określa, czy kampania jest na tyle popularna i dobra jakościowo, by wyświetlić w niej dodatkowe linki. Jeśli wymagania są spełnione, linki pojawią się pod opisem reklamy.

Haczyk tkwi w tym, iż dodatkowe linki wyświetlone zostaną jedynie pod jednoliniowymi formatami reklamy - oznacza to, iż jeśli Twoja reklama ma aż dwie linie opisu, nie będziesz mógł się cieszyć nową funkcjonalnością.

Nowe linki może dodać prawie każdy posiadacz konta AdWords, wchodząc do Ustawień Kampanii, a następnie do Rozszerzeń. A dlaczego prawie każdy? Bowiem jak to zwykle z produktamiGoogla bywa, użytkownicy międzynarodowi na nową funkcjonalność poczekają sobie kilka dni.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.