Duże zmiany w Hotmailu. Gmail ma się czego obawiać?

Duże zmiany w Hotmailu. Gmail ma się czego obawiać?04.10.2011 19:00
Naprawdę gorąca poczta (Fot. Flickr/Kecko/Lic. CC by-nd)

Choć Hotmail pozostaje najpopularniejszą usługą pocztową na świecie, Gmail konsekwentnie zmniejsza dystans dzielący go od lidera. Microsoft nie ma jednak zamiaru łatwo oddawać rynku. Firma z Redmond zapowiada istotne usprawnienia w swojej poczcie. Co się zmieni?

Choć Hotmail pozostaje najpopularniejszą usługą pocztową na świecie, Gmail konsekwentnie zmniejsza dystans dzielący go od lidera. Microsoft nie ma jednak zamiaru łatwo oddawać rynku. Firma z Redmond zapowiada istotne usprawnienia w swojej poczcie. Co się zmieni?

Najbardziej istotna nowość to, moim zdaniem, nie opisane niżej usprawnienia poczty, ale zmiana toku myślenia w Microsofcie, gdzie w końcu ktoś poszedł po rozum do głowy i zrozumiał, że o popularności i zyskowności usługi decydują użytkownicy. W wywiadzie dla serwisu WinRumors przyznał to jeden z przedstawicieli firmy:

Naprawdę trochę się zagubiliśmy. Nadszedł Gmail i zaczął robić wspaniałe rzeczy, szczególnie w kwestii gromadzenia wiadomości, co było dla nas niszczące. Przestaliśmy się skupiać na końcowym użytkowniku. Uświadomiliśmy sobie to i doszliśmy do wniosku, że musimy dokonać wielu zmian.

Wprowadzając modyfikacje w swojej poczcie, Microsoft za dość istotny problem uznał graymail – maile o nikłej ważności, które jednak nie są w bezpośredni sposób szkodliwe ani nie są spamem. To właśnie tego typu wiadomości odpowiadają za zapychanie skrzynek pocztowych.

Zmianą mającą usprawnić wyławianie ważnych maili jest wprowadzenie – w końcu – kategorii wzorowanych na rozwiązaniu znanym z Outlooka czy etykietach Gmaila. Hotmail ma umożliwić zarówno ręczne, jak i automatyczne kategoryzowanie nadchodzących maili oraz – co nawiązuje do rozwiązań Google’a – umieszczanie istotnych maili na górze listy wiadomości.

Poczta Hotmaila zajmie się również newsletterami czy ofertami z serwisów zakupowych, nie tylko grupując je w oddzielnym miejscu, ale również dając możliwość wypisania się bezpośrednio z poziomu webmaila.

Zdaniem Microsoftu pozwoli to ograniczyć liczbę zbędnych maili utrudniających dotarcie do informacji. Jak wynika z przeprowadzonych badań 50 proc. wiadomości, jakie trafiają do skrzynki statystycznego użytkownika poczty to newslettery i informacje z serwisów zakupowych. Inne wiadomości związane z e-handlem stanowią 6 proc.

Powiadomienia z serwisów społecznościowych to obecnie około 26 proc. poczty w skrzynkach, a spam, który przedostanie się przez filtry, to zaledwie około 2 proc. trafiających do nas maili. Widomości wysyłane przez ludzi do innych użytkowników stanowią zaledwie 14 proc. ogółu, ale to one są zazwyczaj najważniejsze.

Ciekawą zmianą będzie również menu pojawiające się obok wiadomości po wskazaniu jej kursorem, pozwalające na wykonanie najważniejszych czynności, takich jak usuwanie czy oflagowanie. Obecnie podobne możliwości są dostępne dopiero po kliknięciu maila prawym klawiszem myszy.

Kolejną funkcją pomagającą w utrzymaniu porządku jest możliwość zaplanowania okresowego usuwania wiadomości według zdefiniowanych wcześniej reguł. Modyfikacje dotyczą ponadto jeszcze ściślejszej integracji z usługą SkyDrive oraz domyślnego stosowania szyfrowania SSL podczas korzystania z poczty.

Zmiany są wprowadzane stopniowo. Microsoft deklaruje, że w ciągu kilku tygodni będą dostępne dla wszystkich użytkowników usługi. Jeśli korzystacie z Hotmaila, dajcie znać, czy zaobserwowaliście innowacje. Na moim koncie na razie – niestety – wszystko po staremu.

Źródło: The Next WebPCMagWinRumorsCNet

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Etykiety w GMail
Łukasz Jasiński
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.