Dziennikarze - dziwki studiów filmowych?

Dziennikarze - dziwki studiów filmowych?03.11.2009 12:58
crack-whore
Andrzej Biernacki

"60 minut" to jedna z najstarszych i najpopularniejszych audycji telewizyjnych w USA. Zajmuje się najświeższymi wydarzeniami, specjalizuje w dziennikarstwie śledczym. Najnowsze wyczyny pracowników sieci CBS stawiają jednak ich niezależność pod znakiem zapytania.

"60 minut" to jedna z najstarszych i najpopularniejszych audycji telewizyjnych w USA. Zajmuje się najświeższymi wydarzeniami, specjalizuje w dziennikarstwie śledczym. Najnowsze wyczyny pracowników sieci CBS stawiają jednak ich niezależność pod znakiem zapytania.

"60 minut" posłużyło ostatnio jako tuba propagandowa obrońców praw autorskich. W audycji pojawił się "materiał śledczy" poświęcony piractwu. Przedstawiciele Amerykańskiego Stowarzyszenia Przemysłu Filmowego (MPAA) porównali na antenie użytkowników BitTorrenta do członków zorganizowanych grup przestępczych.

CBS całkowicie zatarło granicę między niekomercyjnym wymienianiem się plikami za pośrednictwem sieci P2P, a "biznesowym" piractwem polegającym głównie na handlowaniu nielegalnymi filmami czy programami na różnych giełdach albo straganach. Pojawiły się nawet - o zgrozo! - sugestie, że piractwo jest powiązane z dziecięcą prostytucją.

Poglądy MPAA nie są zaskoczeniem. Rolą organizacji jest manipulowanie opinią publiczną, aby ta bała się wymiany plików i wyolbrzymiała zagrożenia oraz szkody z tym związane. "60 minut" nie zaprezentowało jednak poglądów drugiej strony. Nie porozmawiało z "piratami", nie zaprosiło do studia przedstawicieli organizacji walczących o reformę praw autorskich.

Zamiast tego przeprowadzono wywiad ze Stevenem Soderberghiem - świetnym reżyserem, który niestety chodzi na pasku studiów filmowych. Steve stwierdził, że chciałby, aby internet nigdy nie został wynaleziony. Filmowiec posługiwał się przy tym danymi pochodzącymi ze raportów MPAA. Zapewne wtłoczono mu te informacje do głowy przed nagraniem.

Postawa CBS także nie dziwi. Powiązania między tą siecią telewizyjną a Hollywood są znane. Szokiem jest jedynie postawa dziennikarzy, którzy zgodzili się na bycie dziwkami przemysłu filmowego. Stanęli tym samym w jednym szeregu z "reporterami", "ekspertami" i "naukowcami", którzy wspierali antykomunistyczną panikę w okresie maccartyzmu.

CBS zresztą od dawna ma tendencję do podkolorowywania faktów. Kiedy senator McCarthy uderzył w latach 50-tych w Hollywood sieć zaczęła emitować audycję "See It Now" Edwarda Murrowa. Dziennikarz przyznał po latach, że celowo montowano wypowiedzi polityka tak, by przedstawić go w negatywnym świetle.

Murrow zajął zresztą ważne miejsce w umyśle George Clooneya, blisko współpracującego z Soderberghiem. Clooney wyreżyserował w 2005 roku "Good night and Good Luck", które opowiadało o dziennikarskiej karierze autora "See It Now". Film był świetny, ale na pewno fałszował nieco historyczną prawdę.

Źródło: TorrentFreak

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.