Ekologia ważniejsza niż marka - to już prawie rewolucja!

Ekologia ważniejsza niż marka - to już prawie rewolucja!08.01.2009 23:33
Katarzyna Kieś

Rodzaj ludzki długo ewoluował, ale zdaje się, że ... wyszedł na ludzi ;-) - wyniki badań CEA (Consumer Electronics Association) wskazują, że dla prawie połowy naszego gatunku na równi z brandem ważna jest ekologia. A nawet ważniejsza, ponieważ konsumenci deklarują, że pierwszą rzeczą, na którą zwracają uwagę planując zakup produktu elektronicznego jest to, czy, i w jakim stopniu, jest on przyjazny środowisku. Zasmucają tylko dwa szczegóły:

Rodzaj ludzki długo ewoluował, ale zdaje się, że ... wyszedł na ludzi ;-) - wyniki badań CEA (Consumer Electronics Association) wskazują, że dla prawie połowy naszego gatunku na równi z brandem ważna jest ekologia. A nawet ważniejsza, ponieważ konsumenci deklarują, że pierwszą rzeczą, na którą zwracają uwagę planując zakup produktu elektronicznego jest to, czy, i w jakim stopniu, jest on przyjazny środowisku. Zasmucają tylko dwa szczegóły:

  1. Mężczyźni wypadają w tych statystykach zdecydowanie gorzej od pań - 40% respondentów deklaruje zainteresowanie ekologicznymi właściwościami produktów, często od nich uzależniając zakup. Marka wprawdzie nadal odgrywa dla nich ważną rolę, ale nie jest już czynnikiem decydującym o nabyciu towaru. Kobiety zdecydowanie częściej zwracają uwagę na to, czy upatrzona rzecz jest ekologiczna - prawie połowie (45%) ankietowanych przedstawicielek płci pięknej zależy, by produkt, który zamierzają kupić, był jak najbardziej przyjazny środowisku. Panów, niestety, dobro natury obchodzi nieco mniej -  tylko 34% mężczyzn zainteresuje się, jak najnowocześniejsza technologia i markowy hit mają się do ochrony środowiska naturalnego.

Oj, panowie, panowie... Poprawcie się. Bo inaczej znów kobiety wyjdą na tę lepszą część ludzkości...

  1. Kryterium absolutnie nie do pobicia jeśli chodzi o wpływ na zakup jest jednak cena. Pospolita mamona bije na łeb na szyję ekologię i pozostawia daleko w tyle markę. Przy okazji badań wyszła też na jaw pewna mało obiecująca zależność: zainteresowanie ekologią nie oznacza wcale, że jesteśmy skłonni zapłacić więcej za produkt określany mianem przyjaznego środowisku - taką opinię wyraziło 93% badanych. Ci, którzy zadeklarowali, że byliby w stanie płacić do 15% więcej za produkt eko, stanowią niecałą ćwiartkę z ogólnej liczby badanych. Innowacje kosztują; a nawet jeśli nie są aż tak kosztowne, to moda i chwytliwe hasło "NOWOŚĆ!" zriobią swoje - cena pójdzie w górę. Do czasu, kiedy sztucznie nakręcana przez marketingowców spirala popularności i uweilbienia dla świeżo zaistniaego na rynku cuda nie przystopuje z powodu upowszechnienia się produktu. Ale to normalne prawo rynku i trendów.
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Psia ekologia
Katarzyna Kieś
Ekologia na wieszaku
Katarzyna Kieś
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.